همگرایی بین بخش دولتی و خصوصی بیکاری را در تیران کاهش داد

اصفهان- ایرنا-مجید حججی فرماندار تیران و کرون گفت:  همگرایی بین بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان معضلات اجتماعی مثل بیکاری را کاهش و موجب رشد اقتصادی منطقه شد.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه در آیین افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تیران و کرون با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان برگزار شد.

مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و گلخانه به عنوان سه پروژه شاخص هفته دولت در تیران و کرون افتتاح و کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه شهید نورمحمدی رضوانشهر به زمین زده شد.

مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست تیران دومین مرکز با این کاربری ویژه پسران با ظرفیت ۱۷ نوجوان است و  پیش از این، مرکز "خانه محبت" ویژه دختران بی سرپرست و بد سرپرست توسط خیرین راه اندازی شد.

کارخانه تولید خوراک دام و طیور دیگر پروژه مورد افتتاحیه بوده که توسط بخش خصوصی با ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

گلخانه سبزی و صیفی سومین پروژه مورد افتتاح معاون استاندار بود که با هزینه ای حدود ۴۰ میلیارد ریال در بخش کرون راه اندازی شده و هشت نفر در آن مشغول به کار شده اند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون پروژه کشاورزی همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید که اجرای این پروژه ها زمینه اشتغال ۱۸۸ نفر را فراهم کرده است.

مدرسه ۶ کلاسه شهید نورمحمدی رضوانشهر نیز در زمین مدرسه تخریبی سمیه این شهر با مشارکت خیرین احداث خواهد شد که برای احداث و تجهیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مجید حججی در نشست افتتاحیه پروژه‌های هفته دولت تیران و کرون افزود: هماهنگی بین ادارات با محوریت فرمانداری شهرستان مانع زدایی از فعالیت های اقتصادی و بخش خصوصی انجام شد.

وی با اشاره به رونق فعالیت کشاورزی و گردشگری در این شهرستان بر اساس آمایش سرزمینی، اضافه کرد: ایجاد فرصت های جدید اشتغال در حوزه کشاورزی، موجب جذب نیروی کاری از دیگر شهرستان ها شد.

حججی با یادآوری چالش های جدی فرسودگی و کمبود کلاس های درس این شهرستان، گفت: ۲۳ پروژه مدرسه سازی توسط خیرین، فعال بوده که بزودی بخشی از این معضل کمبود رفع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در این نشست با بیان اینکه ۴۰ کارخانه تولید خوراک دام در این استان راه اندازی شده است، اظهارداشت سالانه یک میلیون ۵۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور تولید و به در بین مراکز نگهداری و پرورش تولید محصولات دامی توزیع می شود.

حسین ایران دوست افزود: این کارخانه ها ۴۰ درصد از نیاز خوراک دام و طیور استان اصفهان را تامین می کنند و آمادگی توسعه ظرفیت و زیرساخت تولید در این حوزه وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با برشمردن رتبه برتر کشوری در تولیدات دامی، گفت: خشکسالی بر میزان تولید و فعالیت بخش کشاورزی و دامی این منطقه اثرگذاشت اما همواره سعی شده وضع موجود حفظ شود.

۷۶ پروژه عمرانی، خدماتی  همزمان با هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در تیران و کرون به بهره بردای رسید.

تیران و کرون  با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha