۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84455971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید، نمایانگر ارتقای امنیت کشور است

اصفهان-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: تولید و رشد اقتصادی نمایانگر تامین و ارتقای امنیت کشور است.

به گزارش ایرنا، حیدر قاسمی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تیران و کرون افزود: همانگونه امنیت و آرامش پایه و اساس توسعه اقتصادی است، سرمایه‌گذاری در این بخش نیز از مولفه‌های تحقق امنیت و ارتقا این شاخص می‌باشد.

وی بیان‌کرد: وقتی فرصت‌های سرمایه گذاری و تولیدی در کشور رشد و توسعه یابد آنگاه به واسطه اشتغال و درآمدزایی بسیاری از زمینه‌های جرم و جنایت نیز از بین رفته و بزهکاری اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی دستوری نیست، تصریح‌کرد: تحقق این مهم نیازمند رونق و سرزندگی در بخش تولید است تا با حمایت و مانع‌زدایی به ارتقا و توسعه اقتصاد در کشور برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان روح مشارکت و فعالیت های اجتماعی را زمینه ساز نشاط و امیدواری در جامعه بیان کرد و افزود: تقویت زمینه‌ها برای مشارکت مردمی مورد توجه و اهمیت بوده و سازمان‌ها و نهادهای مختلف اداری و خدماتی باید این بسترها را توسعه بدهند.

وی همکاری خیرین در مدرسه سازی را نمونه اثرگذار از مشارکت مردم برای کاهش معضل کمبود کلاس درس عنوان کرد و اظهارداشت: روند روبه رشد جمعیت و کمبود محیط‌های آموزشی در دهه ۷۰ چالش‌های زیادی را ایجاد کرد که همکاری خیرین مدرسه‌ساز این دغدغه را مدیریت کرده است.

قاسمی با بیان اینکه تیران و کرون یکی از شهرستان‌های فعال حوزه اقتصادی و دارای کمترین چالش‌های اجتماعی در استان اصفهان است، یادآورشد: این شهرستان در سال ۸۴ با توجه به فراگیری گاز رسانی به بخش‌های عمده شهری و روستایی جز مناطق سبز معرفی شد که در سال‌های پس از آن این خدمت نیز به تمامی نقاط رسید.

مدیرکل بهزیستی اصفهان در بازدید و افتتاح از  مرکز نگهداری پسران بی سرپرست در تیران گفت: یک هزار و صد کودک بی سرپرست و بد سرپرست در این استان وجود دارد که ۶۰۰ نفر آن ها به خانواده ها و به ویژه اقوام نزدیک آنان سپرده شده و مابقی در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می شوند.

ولی الله نصر ادامه داد: اداره کل بهزیستی به صورت آنلاین و بر اساس شبکه اینترنتی بر این مراکز نظارت داشته و فعالیت‌های آنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و گلخانه به عنوان سه پروژه شاخص هفته دولت در تیران و کرون افتتاح و کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه شهید نورمحمدی رضوانشهر به زمین زده شد.

مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست تیران دومین مرکز با این کاربری ویژه پسران با ظرفیت ۱۷ نوجوان است و  پیش از افتتاح آن مرکز خانه محبت ویژه دختران بی سرپرست و بد سرپرست توسط خیرین راه اندازی شده بوده است.

کارخانه تولید خوراک دام و طیور دیگر پروژه مورد افتتاحیه بوده که توسط بخش خصوصی با ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

گلخانه سبزی و صیفی سومین پروژه مورد افتتاح معاون استاندار بود که با هزینه ای حدود ۴۰ میلیارد ریال در بخش کرون راه اندازی شده و هشت نفر در آن مشغول به کار شده اند.

۷۶ پروژه عمرانی، خدماتی  همزمان با هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در تیران و کرون به بهره بردای رسید.

تیران و کرون  با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

دوم تا هشتم شهریور بعنوان "هفته دولت" نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha