بیشترین مرگ کرونایی در کرمانشاه مربوط به رده سنی بالای ۸۵ سال است

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون بیشترین آمار مرگ و میر در افراد مبتلای با ۲۳۹ مورد مربوط به بیماران با سن بالای ۸۵ سال بوده است.

دکتر محمودرضا مرادی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دومین تعداد موارد مرگ و میر در رده های سنی ۷۰ تا ۷۵ ساله ها با ۲۰۵ مورد و ۶۰ تا ۶۵ ساله ها با ۱۸۰ مورد در این استان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: از میان کل موارد فوتی با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا ۵۷/۹۳ مردان و ۴۲/۷ زنان بوده‌اند ضمن اینکه از مجموع تعداد موارد فوت قطعی یک هزار و ۸۷ نفر معادل ۵۰/۳۲ درصد در شهر کرمانشاه رخ داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شهرستان‌ها نیز اسلام آبادغرب با ۲۳۱ نفر(۱۰/۶۹ درصد)؛ هرسین با ۱۳۴ نفر(۶/۲ درصد) و سنقروکلیایی با ۱۰۹ نفر(۵/۵ درصد) دارای بیشترین آمار فوتی هستند.

مرادی اظهار کرد: شهرستان ثلاث باباجانی با ۱۱ نفر (۵./درصد) کمترین میزان فوتی مبتلایان به کرونا را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، هم‌اکنون یک هزار و ۵۲۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان استان هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده است.

از آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۸۱۵ هزار و ۳۸۳ دوز واکسن در استان تزریق شده که از ‌این تعداد بیش از ۵۷۶ هزار و ۴۴۷ دوز مربوط به دوز اول و بیش از ۲۳۸ هزار و ۹۳۶ دوز نیز مربوط به دوز دوم است.  
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha