۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 84455450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیّران مدرسه ساز ۸۴ کلاس درس در تکاب می‌سازند

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 84455450
خیّران مدرسه ساز ۸۴ کلاس درس در تکاب می‌سازند

مهاباد- ایرنا- سرپرست مدیریت آموزش و پرورش تکاب گفت: خیّران مدرسه ساز برای احداث ۸۴ کلاس درس با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در این شهرستان متعهد شده‌اند.

سجاد نعمتی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه مشارکتی روستای "قراقیه" این شهرستان که باحضور فرماندار تکاب برگزار شد، افزود: هم‌اینک ۱۳۲ کلاس درس در مناطق شهری و روستایی در حال احداث است که از این تعداد ۴۸ کلاس با استفاده از اعتبارات دولتی و ۸۴ کلاس در قالب ۱۸ پروژه مدرسه‌سازی با مشارکت خیّران مدرسه‌ساز احداث خواهد شد.

وی بیان‌کرد: تا یک ماه آینده ۱۴ کلاس درس در قالب سه پروژه مدرسه‌سازی که به‌صورت مشارکتی با اعتبارات دولتی و تعهدات خیّران مدرسه ساز احداث شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش تکاب ادامه داد: این طرح‌های آموزشی شامل ۲ مدرسه ۲ کلاسه روستایی و یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر تکاب است.

نعمتی اظهار داشت: همچنین در روستاهای دورافتاده تکاب از جمله "قزلقشلاق"، "تندرلو" و "برنجه" نیز با مشارکت بنیاد برکت مدارس سبز احداث خواهد شد تا زمینه بازگشت روستاییان به این روستاها فراهم‌ شود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث مدرسه ۲ کلاسه در روستای "قراقیه" بخش مرکزی تکاب در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۹ مترمربع با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ۶۰ دانش‌آموز روستایی احداث خواهدشد.

۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه احداث این مدرسه از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافته و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن نیز توسط یکی از خیّران مدرسه‌ساز تامین شده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۹۰ روستا در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۱۳ هزار دانش‌آموز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha