تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه نسبت به پیک سوم ۱۳۲ درصد افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ۱۳۲ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در پیک پنجم نسبت به پیک سوم گفت: روند ابتلا و بستری افراد در بیمارستان‌ها افزایشی است و اپیدمی با سرعت بیشتری‌ نسبت به پیک‌های‌ قبلی در حال گسترش است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: بالاترین تعداد بستری در بیمارستان های استان از ابتدای اپیدمی تاکنون یک هزار و ۵۲۶ نفر و مربوط به روز گذشته دوشنبه هشتم شهریور است ولی پیش بینی می‌شود در روزهای آتی این تعداد بیشتر شود.

وی اظهار کرد: پیک پنجم (پیک فعلی) وسیعتر و بزرگتر از پیک سوم (آبان و آذر ۹۹) بوده بطوریکه تاکنون تعداد مبتلایان ۱۳۲ درصد و بستری ها ۷۶ درصد بیشتر از پیک سوم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با این حال به دلیل واکسیناسیون بخشی از جمعیت،  مرگ و میرها نسبت به پیک سوم ۲۶ درصد کاهش داشته است بنابراین توصیه می‌شود افراد جامعه هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی یادآور شد: میانگین تعداد مبتلایان در مرداد نسبت به تیر ماه ۲۴۹ درصد و میانگین تعداد بستری ها نیز در همین بازه زمانی ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

مرادی اضافه کرد: همچنین در هفته اول شهریور نسبت به مدت مشابه مرداد ماه، تعداد مبتلایان ۲۶ درصد و تعداد بستری ها ۵۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش ایرنا، هم‌اکنون یک هزار و ۵۲۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان استان هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده است.

 از آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۸۱۵ هزار و ۳۸۳ دوز واکسن در استان تزریق شده که از ‌این تعداد بیش از ۵۷۶ هزار و ۴۴۷ دوز مربوط به دوز اول و بیش از ۲۳۸ هزار و ۹۳۶ دوز نیز مربوط به دوز دوم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha