۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۵۷
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84454726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار طرح عمرانی و تولیدی در بانه به بهره‌برداری رسید

سنندج - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی و تولیدی شامل مونتاژ وسایل خانگی برقی، بتن ریزی معابر روستای کوچر و احداث دیوار حائل و بتن ریزی معابر روستای بلکه بانه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از یک طرح تولید وسایل خانگی برقی  بانه اظهار داشت: کارخانه مونتاژ وسایل خانگی برقی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰ متر مربع و زیربنای یک هزار ۳۰۰ متر مربع احداث و برای ۵۰ نفر از افراد جویای کار به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و ۲۰ قلم کالا در این واحد تولید می شود.

بایزید حسینی با اشاره به اینکه فاز دوم این واحد نیز به زودی راه اندازی می شود که برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می کند افزود: محصولات این واحد تولیدی ۱۸ ماه گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش دارد که کیفیت آن از مشابه خارجی آن بهتر است.

وی گفت: برای راه اندازی این واحد تولیدی ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه، سرمایه گذاری و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات اشتغالزایی هزینه شده است.

حسینی ادامه داد: بازار هدف این محصولات در شرایط کنونی تامین نیاز داخلی است و برای صادرات این محصولات با تجار و بازرگانان خارجی رایزنی شده که در آینده بتوانیم محصولات واحدی تولیدی را به بازارهای خارج صادر کنیم.

چهار طرح عمرانی و تولیدی در بانه به بهره‌برداری رسید

بهره برداری از سه پروژه عمرانی در بخش آرمرده

بخشدار آرمرده گفت: در روستای کوچر ۹۲۵ متر مربع بتن ریزی معابر با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری و ۱۰۰ میلیون ریال خودیاری روستاییان اجرا شد.

جلال شهیدی افزود: ۸۸۷ متر مربع بتن ریزی معابر و ۷۵ متر مربع دیوار حائل روستای بلکه با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال و ۳۲۰ میلیون ریال خودیاری روستاییان احداث شده علاوه بر این بخش زیادی از نیروی کار این پروژه ها توسط روستاییان تامین شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح های عمرانی در روستاهای بخش آرمرده بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه شده و چهار پل با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در این بخش احداث شده است.

شهیدی ادامه داد: این پل ها در منطقه قلاتان،نیز رودکهن سالوک سفلی و علیا واقع شده که به زودی به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه مهترین مشکل بخش آرمرده بحث راه روستایی است، اظهار داشت: بخش آرمرده ۱۴۲ کوخ دارد که خدماتی در زمینه آب آشامیدنی و دفع فاضلاب به آنها ارائه شده و در دور افتاده ترین روستا و کوخ وسایل شهر بازی وجود دارد.

امسال به مناسبت هفته دولت ۷۱ پروژه خدماتی، تولیدی و عمرانی با اعتبار ۵۱۵ میلیارد ریال در شهرستان بانه به بهره برداری می رسد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha