عضو شورای شهر: ۶۰ درصد از جمعیت اصفهان باید تا آبان جاری واکسینه شوند

اصفهان-ایرنا- رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: ۶۰ درصد از جمعیت شهر تا آبان سالجاری باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

به گزارش ایرنا، علیرضا صادقیان، روز یکشنبه در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این زمینه نیازمند مطالبه نمایندگان مجلس برای تولید واکسن داخلی و تسریع در واردات واکسن خارجی هستیم.

وی اظهار داشت: در کنار اجرای پروتکل‌های بهداشتی و کنترل بیماری کرونا، تاکنون ۲۸ درصد از  جمعیت شهر اصفهان دُز نخست و ۱۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته صادقیانف تاکنون یکصد هزار دُز واکسن برای شهر اصفهان فراهم شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اولویت کار نمایندگان مجلس باید مطالبه تولید واکسن داخلی و تسریع در واردات واکسن خارجی باشد.

وی گفت: روزانه حدود ۵۰ نفر از هم استانی‌های ما  غیر از حوزه کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا به کام مرگ کشیده می شوند.

صادقیان افزود: سه هزار و ۶۰۰ نفر در حال حاضر در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  بستری هستند و این در حالیست که این تعداد در پیک چهارم به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده بود.

وی افزود: اکنون سرعت انتقال ویروس کرونا افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تعداد ببماران بستری روزانه در اصفهان به ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده و این میزان بستری به معنی تعطیل کردن خدمات معمول به مردم و کاهش کیفیت رسیدگی است که عوارض آن مشخص خواهد شد.

صادقیان ادامه داد: شواهد نشان می دهد برخی از ادارات در ظاهر مُدافع بخش سلامت هستند اما در عمل این حوزه را در تامین تجهیزات مورد نیاز تنها گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان از رییسان و معاونان مراکز بهداشت شماره یک و دو اصفهان و نیز مدیر داروخانه‌های آموزشی علوم پزشکی تقدیر شد.

در این جلسه همچنین در باره توقف فعالیت عمرانی در طرح تعریض پل فردوسی و ضرورت دورکاری و ارائه خدمات غیرحضوری به مردم در شهرداری های مناطق مختلف شهر اصفهان تذکر داده شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha