نماینده مجلس:دولت سیزدهم ترکیبی از افراد با تجربه و جوان است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار فعالیت وزرای دولت جدید، گفت: ترکیب اعضای کابینه در دولت سیزدهم، متشکل از افراد با تجربه و جوان در کنار همدیگر است.

احمد راستینه هفشجانی روز یکشنبه در آیین افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی شهرستان شهرکرد در هفته دولت در دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: میانگین سنی اعضای هیات دولت سیزدهم ۵۲ سال است که از میانگین سنی دولتمردان پیشین ۶ سال کمتر است.

وی انسجام، وحدت، همدلی، خدمت بی‌منت و کار شبانه‌روزی را از شاخصه‌های لازم برای عبور از مشکلات دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی برای تعیین صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم، حجم کار متراکمی داشت و برای نخستین بار نشست‌های تخصصی در کمیسیون‌های مجلس برگزار کرد.

راستینه تصریح کرد: حضور وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، ظرفیت خوبی برای بررسی مشکلات کشور بود.

وی یادآور شد: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، سال گذشته تمامی توان خود را برای کمک به مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان به‌کار گرفتند و کوتاهی نکردند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر جا پیشنهاد، مشاوره و نظر خواسته شد دیدگاه خود را صادقانه ارائه دادم اما به هیچ‌کدام از مسوولان برای تغییر مدیران فشار نیاوردم و تلاش کردم فضای استان وارد تنش‌ها و رقابت‌های سیاسی نشود و در این مدت بابت عزل و نصب‌های مثبت تشکر کردم و نسبت به عزل و نصب‌های منفی تذکرهایی دادم.

راستینه به رشد مطلوب اعتبارات ملی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: این موفقیت به‌علت همدلی و تعامل مسوولان با مجمع نمایندگان استان حاصل و بسیاری از طرح‌های مهم این استان از حالت رکود خارج و بسترسازی و زمینه رشد این طرح‌ها فراهم شد.

وی آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی تخصصی بادام در سامان را اقدامی بسیار ضروری و مفید برای توسعه چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: دانشگاه شهرکرد نسبت به طراحی رشته‌های تحصیلی فرآوری بادام اقدام کند و دانشکده کشاورزی در این حوزه فعال شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی احداث ناحیه صنعتی تخصصی بادام در سامان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۷۰ سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در صنایع بازفرآوری این ناحیه صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب احداث شهرک صنعتی شماره۲ شهرکرد یادآور شد: برای رفع مشکل تامین برق این طرح، پیگیری‌های لازم انجام شده است و ۲۵۰ سرمایه‌گذار منتظر دریافت زمین برای شروع سرمایه‌گذاری هستند.

راستینه با اشاره به موقعیت مطلوب و اعتبارات مناسب منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید برای مجری این مجموعه تجدیدنظر و یا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

وی گفت: برای راه‌اندازی شهرک مُبل و فرش شهرکرد پیگیری‌های از طریق شورای پیشرفت و تعالی در دفتر نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه شهرک مالت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید مالت در خاورمیانه با مشکل زمین مواجه شد که با پیگیری‌های انجام شده، موافقت راه و شهرسازی برای ۲ منطقه شهری گرفته شده و نیازمند برگزاری کمیسیون رفع تداخلات به‌منظور واگذاری سریع‌تر این زمین‌ها به سرمایه‌گذاربا هدف سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای احداث و راه‌اندازی ناحیه تخصصی سلولزی در روستای خوی از توابع بخش لاران شهرستان شهرکرد انجام شده است و مردم منطقه موافق واگذاری زمین هستند که روند این کار باید تسریع شود.

راستینه تصریح کرد: طرح بزرگ ۲هزار و ۵۰۰ هکتاری باغ در سودجان شهرستان شهرکرد می‌تواند چهارمحال و بختیاری را در سال‌های آینده به قطب تولید سه چهار نوع محصول باغی در کشور تبدیل کند به‌ همین منظور احداث ناحیه تخصصی صنعتی محصولات باغی در این منطقه ضروری است.

وی یادآور شد: با تلاش شورای پیشرفت و تعالی شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، مردم و کشاورزان متقاعد شده‌اند که با توسعه و احداث گلخانه، نسبت به تغییر الگوی کشت اقدام کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجوزهای لازم برای احداث طرح سرمایه‌گذاری دامپروری ۶ هزار راسی چهارمحال و بختیاری با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار صادر شده اما اجرای این طرح نیازمند رفع دغدغه‌های مردم منطقه است.

وی گفت: در سفر رییس مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری علاوه بر اعتبارات ملی، در حوزه پروژه‌های استانی اتفاق‌های خوبی افتاد و پس از این سفر، کمیته‌های تخصصی برای بررسی مصوبات برگزار شد.

راستینه تاکید کرد: پس از آن، سند رفع تنش آبی چهارمحال و بختیاری با اولویت ۲۳۹ روستای استان تهیه و برای جذب ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس ماده ۵۶، بین استاندار، وزیر نیرو و دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی امضاء شد.

وی افزود: از ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات فاینانس ماده ۵۶ در لایحه بودجه ۱۴۰۰، تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال امضاء شده که درخواست کردیم سه هزار میلیارد ریال آن به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد و رییس مجلس شورای اسلامی هم با این درخواست موافقت کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی از موضع اخیر استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نسبت به کمبود آب آشامیدنی در بن قدردانی و تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلایه دارم زیرا خیران ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی تقبل کرده‌اند اما شرکت آب و فاضلاب برای جذب این کمک‌ها هنوز اقدامی نکرده است و انتظار می‌رفت این طرح‌ها در پروژه‌های هفته دولت کلنگ‌زنی شود.

وی با اشاره به دغدغه برخی از مردم چهارمحال و بختیاری در خصوص حفر تونل برای طرح انتقال آب بهشت‌آباد یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و موضع‌گیری‌های استاندار، حفر این تونل متوقف شده است.

راستینه اظهار داشت: البته قصد دارند طرحی برای انتقال آب بهشت‌آباد از طریق لوله تهیه کنند که نظر نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی این است که ابتدا تخصیص‌ها و حق‌آبه‌های گذشته و جدید زیست‌محیطی، کشاورزی و حوزه‌های دیگر استان مبدأ دیده و سپس در این باره نظر داده شود.

وی گفت: در رابطه با طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای از چهارمحال و بختیاری، بسیاری افراد از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواستار رای منفی به وزیر پیشنهادی نیرو شدند اما این در حالی است که علی‌اکبر محرابیان به مجمع نمایندگان استان قول داد که ضمن کمک به این استان، نیازهای استانی را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم دولت سیزدهم را دارای کابینه‌ای جوان و باانگیزه اعلام و تاکید کرد: هیات دولت نخستین جلسه خود را پس از رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

وی افزود: حضور رییس‌جمهوری و تعدادی از وزیران در خوزستان نشان از دغدغه‌مندی و فعال بودن دولت و گام‌های بلند برای رفع مشکلات دارد.

راستینه تصریح کرد: در دولت قبلی کارهای زیادی شده اما برخی کوتاهی‌ها هم بوده است و امیدواریم دولت سیزدهم پیروز باشد. 

به گزارش ایرنا، در این آیین ۲۳ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف شهرستان شهرکرد با یک‌هزار و ۲۳ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال اعتبار و ۱۱۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم افتتاح و بهربرداری و همچنین عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی جدید با ۲۷۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال آغاز شد.

همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۱۱۳ طرح عمرانی با سه هزار و ۲۵۴ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اعتبار، اشتغال‌زایی مستقیم ۹۶۴ نفر و ۱۲ کاربری از سوی ۱۷ دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

در این هفته عملیات اجرایی ۳۰ طرح جدید با ۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار و هفت کاربری در چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام "هفته دولت" نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha