موانع ۹ طرح سرمایه گذاری هرمزگان در ناحیه صنعتی خلیج فارس رفع شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با تاکید بر رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گفت: ۹ طرح صنعتی استان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد با مشکل تامین خوراک روبرو هستند که باید موانع پیش روی آن ها رفع شود.

فریدون همتی شامگاه شنبه در آیین بهره برداری از واحد تولید قیر شرکت پالایش نفت آفتاب در ناحیه صنعتی خلیج فارس افزود: این واحدها باید حداکثر تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه در هفته دولت ۳۳ طرح صنعتی با هزینه هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم برای یکهزار و ۱۷۰نفر در هرمزگان افتتاح می شود، اظهار داشت: در سال ۹۶ در ناحیه صنعتی خلیج فارس تنها یک پروانه بهره‌برداری صادر شده بود اما امروز هفت واحد در این ناحیه با اشتغال‌زایی مستقیم برای یکهزار و ۳۲۰ نفر به بهره برداری رسیده است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه با حمایت و پشتیبانی از ناحیه های صنعتی کوچک در کنار واحدها صنعتی بزرگ می توان زمینه اقتصاد مولد و کارآمد را فراهم کرد، گفت: خوشبختانه استان در زمینه تولید قیر کارنامه موفقی دارد که فعالیت ۲۸ واحد تولید قیر در استان و در اختیار داشتن ۴۰ درصد آمار تولید و ۴۵درصد صادرات کشور در این حوزه گواهی بر این مدعاست.
همتی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌ های بی بدیلی در هرمزگان ایجاد شده است، بیان کرد: پایانه نفتی جاسک و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان ۲ ظرفیت بزرگی هستند که در جوار آن ها هشت واحد بزرگ پتروشیمی در حال احداث است.
وی گفت: به نوعی آینده صنعت پتروشیمی ایران به هرمزگان و واحدهای مستقر در استان گره خورده است.
استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت بهره مندی مردم از برکات حضور این صنایع در استان گفت: همه واحدهایی که در حال شکل گیری هستند موظف اند در گام نخست نیروی انسانی مورد نیاز خود را از افراد بومی منطقه و درون استان تامین کنند و در صورت لزوم نسبت به آموزش نیروی ماهر و توانمند در رسته های شغلی مورد نیاز اقدام کنند.
همتی، در بخش دیگری از سخنان خود، به مزیت های منطقه ای و اقتصادی استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: اگر پروسه زائد اداری و برخی ضوابط غیرضروری از چرخه سرمایه گذاری ها حذف شود، هرمزگان می تواند با مزیت ها و استعدادهای خدادادی که در اختیار دارد به عنوان بهشت سرمایه گذاری کشور مطرح شود.
وی، تکریم سرمایه گذاران را اولویت اصلی مدیران همه دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: مدیران عالی رتبه باید به منظور سرعت بخشی در روند سرمایه گذاری ها بر مدیران میانی و کارشناسان سطح های مختلف نظارت داشته باشند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: هدر رفت زمان و به تاخیر انداختن سرمایه گذاری ها، هزینه راه اندازی و تولید را افزایش خواهد داد که بخشی از آن مربوط به دستگاه های اجرایی است که باید این موانع را احصاء و از آن پیشگیری کرد.
همتی در پایان سخنان خود، شرکت قیر پالایش نفت آفتاب را مکلف کرد در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود، نسبت به تامین بخشی از قیر مورد نیاز برای آسفالت بلوار ساحلی شرق بندرعباس اقدام کند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha