۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84452179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۱ میلیارد تومان از زمین‌های ملی شمیرانات رفع تصرف شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: با اجرای ۲ فقره حکم تخریب صادره توسط روسای حوزه قضایی لواسانات و رودبار قصران، ۹ هزار و ۱۸۶ هزار مترمربع از زمین‌های ملی این شهرستان به ارزش ۸۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان آزادسازی شد.

"حسن شکری" روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: احکام قطعی قضائی مذکور در دو پلاک "سینک به مساحت یک هزار و ۹۸۶ متر مربع و پلاک "امامه" به مساحت تقریبی هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اجرا شد.

به گفته وی، تصرف در پلاک اول به صورت درخت‌کاری و احداث طویله و تصرفات پلاک دوم شامل درخت‌کاری، یک باب ساختمان ۲ طبقه و فنس‌کشی بوده است.

ساختمان غیرمجاز امامه پیش از تخریب

لازم به ذکر است، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمیرانات و شهرداری لواسان در راستای اجرای احکام مذکور همکاری مناسبی با منابع طبیعی برای در اختیار قرار دادن ادوات داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات اضافه کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و آنان باید در حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند مشارکت داشته باشند.

شکری تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی یکی از مؤلفه‌های مهم و ضروری به‌شمار می‌آید که در این ارتباط نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های ملی به سرعت مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، شمیرانات با ۱۲۸ هزار هکتار مساحت دارای ۱۱۵ هزار هکتار اراضی ملی در حوزه استحفاظی شهرستان است؛ همچنین ۲۵ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار دشت لار تحت مدیریت منابع طبیعی شمیرانات قرار دارد که در مجموع زمین‌های ملی این شهرستان را به ۱۴۰ هزار هکتار می‌رساند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha