۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 84452079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد از اعتبارات هزینه ای استان اصفهان جذب شد

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: اعتبارات هزینه ای استان در سالجاری یک هزار و ۶۲ میلیارد تومان است که ۴۰ درصد آن در پنج ماه نخست امسال جذب شد.

به گزارش ایرنا، نعمت الله اکبری بعد از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته ۶۵۲ میلیارد تومان بود که امسال به یکهزار و ۶۲ میلیارد تومان رسید و معادل ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: استان اصفهان هیچ بدهی به بازنشستگان و افراد بازخرید بابت پاداشت پایان خدمت ندارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان با اشاره به اینکه این استان ۶.۷ درصد از تامین بخش اول منابع عمومی و مالیاتی کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: این رقم معادل ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که در پنج ماه نخست سالجاری ۱۰۵ درصد از آن محقق شد که  اصفهان ۵ درصد در زمینه تعهدات خود جلوتر است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته و بطور ماهیانه به شهرها و روستاها پول نقد تزریق و به تعهدات عمل شده است .

اکبری، اعتبارات عمرانی و مشارکتی استان را  ۲ هزار و  ۲۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار در زمینه تامین پروژه های آبرسانی و زاینده رود، آزادراه اصفهان_ شیراز ،آزادراه شرق و غرب، شهرستان ها و آبرسانی، طرح مطالعاتی انتقال آب از خلیح فارس، قطار شهری و طرح های بزرگ استان هزینه شده است.

وی با تاکید به اینکه ما در شرایط خاص و جنگ اقتصادی هستیم، افزود: دولت طبق قانون مکلف به تامین اعتبارات هزینه ای است.

اکبری اضافه کرد: با وجود ابلاغ تخصیصات صورت گرفته استانی، واریزی به خزانه صورت نگرفته است و مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت استانی و نیز تبصره ۱۲ و لایحه مشارکت خصوصی استفاده کنند.

 وی تاکید کرد: دولت را در تنگنا قرار ندهید و در شرایط اقتصادی حاکم که ممکن است تخصیص اعتبارات طول بکشد، با توجه به تامین درآمدها از بحران ها عبور کنید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: از ۱۷ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبارات به استان، ۶ هزار میلیارد تومان آن به استان برمی گردد که امید داریم، جبران هزینه های جاری را بکند.

وی اضافه کرد: این رقم جدای از اعتبارات سال گذشته است که  ۵۶۰ میلیارد تومان آن برای هزینه  مسکن محرومان و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی هزینه شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha