استاندار خراسان رضوی:افزایش زیرساخت‌های واکسیناسیون باید موردتوجه باشد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان‌ رضوی تاکید کرد: افزایش زیرساخت‌های لازم برای انجام واکسیناسیون در سطح استان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و نیاز است در این کار شتاب کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: در این راستا ضرورت دارد برنامه‌ای برای مجموعه استان تدوین شود تا بر اساس تخصیص واکسن و سهمیه واکسیناسیون اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صحبتی هم که با ریاست جمهوری داشتیم، نگاه‌ها به این امر مثبت است و باید واکسیناسیون گروه‌های هدف را هرچه زودتر به اتمام برسانیم.
معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ رسانه‌ها و مطبوعات، اضافه کرد: باید اطلاع رسانی صحیحی از حوزه مقابله با کرونا نظیر فرآیندها و واکسیناسیون صورت بگیرد تا مردم در این خصوص اقناع شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی افزود: نیروی انتظامی ماموریت خود را در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترددها به نحو شایسته‌ای انجام می‌دهد که این امر جای قدردانی دارد.
معتمدیان گفت: خوشبختانه تمامی ظرفیت‌های استان ذیل قرارگاه پیشگیری عملیاتی و مقابله با کرونا استان برای قطع زنجیره بیماری پای کار هستند و در این راستا یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی مجهز ویژه بیماران کرونایی توسط نیروی زمینی سپاه فردا در شهرستان نیشابور افتتاح و ظرفیتی جدید به حوزه درمان استان افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی نیز مانند نمایشگاه بین المللی مشهد وجود دارد که تجهیز فضای آن در حوزه واکسیناسیون، کمک بسیاری به ما می کند، لذا باید شهرداری مشهد و دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.
معتمدیان همچنین به نقش مهم امامان جمعه در آگاهی بخشی به جامعه اشاره و بر استفاده از این ظرفیت بالقوه تاکید کرد.
ارزیابی از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمبود تجهیزاتی، ارائه گزارش حوزه واکسیناسیون در استان و ارائه گزارش آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در مبادی ورودی به استان از جمله محورهای این جلسه بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافت که تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالش های ناشی از آن در استان به شمار می‌رود.
هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.  

"پاندمی کرونا" در سطح جهان  ۲۱۵ میلیون و ۶۵۳  هزار و ۵۴ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و  ۴۹۱ هزار و  ۸۳۹ نفر را گرفته است.
 ۱۹۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۹۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۳۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۳  بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۱ هزار و ۹۵۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha