واحد تولید قیر شرکت پالایش نفت آفتاب هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، واحد تولید قیر شرکت معماران تجارت نفت آفتاب با حضور استاندارهرمزگان در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس افتتاح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این واحد تولیدی با هزینه‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۱۰۰هزار تن قیر فعالیت خود را آغاز کرده است.

خلیل قاسمی افزود: تا یک سال آینده این واحد قادر خواهد بود سالانه ۳۵۰ هزار تن قیر تولید و صادر کند.
وی با بیان اینکه این واحد صنعتی در مساحت ۱۷هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است، گفت: با راه اندازی این طرح برای ۱۰۰نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: محصولات تولیدی شرکت نفت توسعه هرمزگان شامل قیرهای ۵۰/۴۰، ۷۰/۶۰ و ۱۰۰/۸۵ است.

قاسمی یادآورشد: در حال حاضر در زمینه تولید قیر ۲۸ واحد در استان هرمزگان با ظرفیت اسمی سالانه بیش از هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تن دارای مجوز هستند.

وی یادآورشد: ظرفیت اسمی سالانه قیر تولیدی در کشور ۳۵ میلیون بوده که ۲۴ درصد این ظرفیت در  هرمزگان تولید می شود و این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه در اختیار دارد.
وی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۷۳۰ هزار و ۲۱۶ تن قیر در استان هرمزگان تولید شده که بیشتر این تولیدها صادراتی بوده و به مقصد کشورهای  مختلف از جمله هند، امارات و آفریقا صادر شده است.
قاسمی ادامه داد: در حال حاضر  ۴۵ درصد صادرات تولید قیر کشور متعلق به استان هرمزگان می باشد.

در طول هفته دولت ۳۳ طرح شاخص و زیرساخت صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری هشت هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

با بهره برداری از این طرح‌ها برای یکهزار و ۱۴۷ نفر در هرمزگان به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha