فرماندار: بودجه کمیته برنامه‌ریزی خاتم ۶۲ درصد افزایش یافت

یزد - ایرنا - فرماندار خاتم گفت: با تخصیص ۳۹۱ میلیارد ریال بودجه به کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال ۱۴۰۰ ، این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد افزایش یافت که این مهم می تواند نقش بسزایی در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی منطقه ایفا کند .

جواد میربهبودی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع بودجه ۲۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبار سه درصد نفت و گاز، ۱۰۵ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده و بقیه مربوط به اعتبار تملک دارایی است که صرف اجرای توسعه فعالیت های عمرانی در بخش های مختلف می شود.

وی  با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و رو به اتمام و سایر پروژه های زیرساختی در اولویت دستگاه های اجرایی باید قرار گیرد، گفت : سال گذشته با وجود تنگناها و کمبودهای مالی پروژه های خوبی در شهرستان اجرا شد.

به گفته میربهبودی نیمی از از مجموع اعتبار شهرستان در سال ۱۳۹۹ تخصیص یافت، امیدواریم امسال با پیگیری های مستمر مسئولان دستگاه های اجرایی بودجه به موقع جذب و پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

فرماندار خاتم با تاکید بر اینکه کمیته برنامه‌ریزی تعیین کننده خط‌مشی و سند تدبیر، توسعه و نقشه راه است، افزود: تمامی مدیران دستگاه‌های مرتبط باید در راستای تحقق برنامه‌های کمیته یادشده و جذب اعتبار ابلاغی تلاش کنند.

وی اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای رفع مشکل شهرستان دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظار جامعه، برنامه‌ریزی را براساس رفع مشکل مردم در حوزه‌های موجود انجام دهند.

شهرستان خاتم ۴۵ هزار  نفر جمعیت دارد، این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با استان های فارس و کرمان، از نظر قومی و فرهنگی دارای ویژگی های خاص خود است.

علاوه بر این، مهاجر پذیری و رشد فرهنگ های گوناگون در آن به چشم می خورد به گونه ای که امروز در  خاتم آمیزه ای از فرهنگ مردم استان های کرمان، فارس و یزد مشاهده می شود، برای مثال لهجه تکلم مردم ترکیبی از گویش مردم فارس و کرمان است.

از نظر دینی و مذهبی تمامی مردم پیرو مذهب شیعه اثنی عشری هستند، اقوام ترک قشقایی و عرب شیبانی نیز در این منطقه سکونت دارند.

شهر هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.

یزد با ارتقای بخش مروست  خاتم مردادماه  امسال به شهرستان هم اکنون ۱۱ شهرستان دارد ، مجموع جمعیت استان  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی هاز زندگی می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha