۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶
کد خبر: 84450837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرازیری آمارهای کرونایی مازندران

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶
کد خبر: 84450837
سرازیری آمارهای کرونایی مازندران

ساری – ایرنا – تعداد مرگ‌های کرونایی مازندران در هر شبانه‌روز پس از ۲۴ روز که همواره بیش از ۳۰ و ۴۰ نفر بود طی شبانه‌روز گذشته به کمتر از ۳۰ نفر رسید تا روند کاهشی آمارهای کرونایی این استان محسوس‌تر از روزهای گذشته شود. تعداد مجموع بستری‌شدگان نیز در ادامه روند کاهشی به ۲۵۵۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، روند کاهشی آمارهای کرونایی مازندران که از حدود دو هفته پیش و تاریخ ۲۲ مرداد آغاز شده بود در پنج روز نخست شهریور نیز ادامه یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته با پایین آمدن تعداد قربانیان کرونا بیشتر از روزهای قبل احساس شد.

به استناد آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، طی شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باختند که کمترین تعداد مرگ کرونایی این استان از ۱۲ مرداد تا امروز محسوب می‌شود. تعداد قربانیان کرونایی مازندران در هر ۲۴ ساعت از روز ۱۲ مرداد که برای نخستین بار به بیش از ۳۰ نفر رسیده بود در فرآیندی افزایشی قرار گرفته بود و در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مرداد به ۵۰ نفر در هر شبانه‌روز رسیده بود. پس از این سه روز نیز آمار مرگ‌های کرونایی مازندران همواره بیشتر از ۳۰ نفر بود.

 این روند افزایشی و تعداد بالای مرگ‌های کرونایی در مرداد سبب شد که آمار مرگ ۱۰۲۹ بیمار کرونایی برای مازندران در پنجمین ماه سال ثبت شود که ۲۶۷ نفر بیشتر از مجموع مرگ‌های کرونایی این استان در چهار ماه نخست سال است. اما در شبانه‌روز منتهی به ظهر روز جمعه پنجم شهریور تعداد قربانیان کرونا پس از ۲۴ روز به زیر ۳۰ نفر رسید. با فوت این ۲۷ بیمار تعداد قربانیان کرونا در مازندران از یکم شهریور تا کنون به ۱۷۳ نفر و از ابتدای سال جاری تا ظهر روز پنجم شهریور به ۱۹۶۴ نفر رسید.

کاهش آمارهای کرونایی در سایر بخش‌ها نیز قابل مشاهده است. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران که در روز یکم شهریور ۲۹۳۷ نفر بود، در روزهای دوم شهریور به ۲۸۷۹ نفر، سوم شهریور ۲۸۱۹ نفر، چهارم شهریور ۲۶۷۹ نفر و تا ظهر امروز –جمعه- به ۲۵۵۲ نفر رسید که نزدیک به آمار مجموع بستری‌شدگان کرونایی روز سوم مرداد است.

 از ۲۵۵۲ بیمار کرونایی بستری شده در مازندران نیز ۳۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. تعداد بیماران بدحال و بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان نیز روز پنجشنبه چهارم شهریور پس از ۲۵ روز به کمتر از ۴۰۰ نفر رسید و آمار ۳۸۹ نفر را ثبت کرد و طی ۲۴ ساعت اخیر هم با کاهش ۱۹ نفری به ۳۷۰ نفر رسید. البته کارشناسان معتقدند که از سرگیری کم‌توجهی‌ به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بار دیگر آمارهای کرونایی در این استان را افزایشی کند.

مازندران در موج پنجم کرونا روزهای بسیار تلخ و فوق بحرانی را پشت‌سر گذاشت. به طوری که ظرفیت تمام مراکز درمانی این استان تکمیل شد و شاخص ریسک ۳۰ نسبت به یکصد هزار نفر، بالاترین ضریب خطر ابتلا به کرونا نسبت به سراسر کشور را داشت. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در این استان روز ۲۱ مرداد به ۴۰۷۶ نفر رسید که حدود دو برابر بیشترین آمار ثبت شده بستری‌شدگان کرونایی مازندران در چهار موج پیشین این بیماری است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند. روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت. سه روز بعد سه شهرستان دیگر نیز قرمز شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به چهار رسید. این روند افزایشی ادامه یافت و در روز ۱۵ تیر تعداد مناطق قرمز مازندران به ۹ شهرستان و روز ۱۸ تیر هم رنگ قرمز کرونایی بر ۱۳ شهرستان مازندران حاکم شد. با اضافه شدن تنکابن و بابلسر به شهرستان های قرمز مازندران در روز ۲۳ تیر نیز تعدادمناطق قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان افزایش یافت. از ۸ مرداد نیز با اضافه شدن پنج شهرستان دیگر تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز مازندران به ۲۰ رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha