جابجایی مسافر در استان اردبیل ۲۲ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در این استان طی پنج ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا شیرین‌زاده روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان گرمی گفت: در این مدت ۶۰۷ هزار مسافر در استان جابجا شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۵۶ هزار نفر با مینی‌بوس و ۲۷۹ هزار نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شدند.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۲۶ هزار مورد سفر انجام شده است، اظهارکرد: امسال تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به علت افزایش سفر بیان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عوامل حمل و نقل و مسافران باعث افزایش تعداد سفر در دوران کرونا بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

شیرین‌زاده با بیان اینکه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود ، ادامه داد: مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

او گفت: گشت‌های راهداری و پلیس راه بطور مداوم و مستمر از ناوگان‌های عمومی و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می‌کنند.

وی از فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری با هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبرداد و افزود: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهارکرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم ، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha