۶ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84450158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۶ حامی جدید ایتام و محسنین در خراسان جنوبی جذب شدند

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: دهه اول محرم امسال ۱۱۶ حامی جدید حمایت از ۱۵۶ یتیم و فرزند محسنین در این استان را برعهده گرفتند.

احمد رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۲ هزار و ۴۴۶ یتیم و ۶ هزار و ۷۰۴ فرزند محسنین زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند و میانگین کمک به فرزندان ایتام بیشتر از محسنین است.

طرح محسنین مربوط به فرزندان دارای پدر از کارافتاده، سالخورده و نیازمند است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تعداد حامیان طرح‌های اکرام و محسنین در این استان را ۳۶ هزار و ۲۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: میانگین ماهانه کمک به ایتام ۳۶۳ هزار تومان است و تلاش می‌کنیم این مبلغ به بیش از ۴۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: تلاش ما این است که شبکه حامیان خود را توسعه دهیم تا سرانه کمک به فرزندان ایتام و محسنین افزایش یابد، همچنین خواسته ما از حامیان این است که مانند گذشته با توجه به شرایط سخت موجود در جامعه از نظر اقتصادی، مجموعه امداد و فرزندان ایتام و محسنین را یاری کنند.

رفیعی اظهار داشت: حامیان در پنج ماه ابتدای امسال ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در طرح‌های اکرام ایتام مشارکت کردند که نسبت به سال گذشته کمک‌ها ۸۰ درصد رشد دارد.

وی گفت: حمایت مالی حامیان در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیارد تومان بوده که در سال جاری رشد چشمگیری داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: این کمک‌ها در زمینه‌های معیشت، تحصیل، تهیه لوازم تحصیلی و اقلام مورد نیاز ایتام هزینه می‌شود.

وی یکی از علل افزایش کمک به ایتام در سال جاری را اجرای طرح "هر کارمند یک حامی" در استان ذکر کرد و افزود: از این طرح در خراسان جنوای استقبال خوبی صورت گرفته و باعث افزایش سرانه کمک به فرزندان ایتام و محسنین شده است.

رفیعی اظهار داشت: طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که براساس آن خیران می‌توانند با پرداخت ماهیانه مبلغی، یک یا چند یتیم را مورد حمایت قرار دهند و نکته قابل توجه اینکه امکان واریز مستقیم کمک خیران به حساب شخصی ایتام فراهم شده است.

وی با تشکر از حمایت و همدلی نیکوکاران و حامیان از فرزندان معنوی طرح اکرام و محسنین در دوران شیوع کرونا گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت EKRAM.EMDAD.IR  یا ادارات کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در شهرستان‌ها جزو حامیان فرزندان یتیم و نیازمند باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی درباره عدالت در پرداخت کمک‌ها به فرزندان ایتام و محسنین گفت: تلاش‌های زیادی انجام دادیم که این موضوع را برای حامیان شفاف کنیم تا عدالت در پرداخت‌ها رعایت شود.

وی افزود: اما فرزند معنوی به انتخاب و سلیقه حامیان انتخاب می‌شود و خیلی از حامی‌ها علاقه‌مند به پذیرش فرزندان دختر، سادات یا کودکان زیر ۶ سال هستند که سرانه پرداختی برخی از افرادی که این شاخص‌ها را دارند، بیشتر از سایر کودکان است.

رفیعی گفت: همچنین در سامانه انتخاب حامی هم برای حامیان مشخص کردیم که سرانه کمک به این فرزند یتیم یا محسنین ماهانه چقدر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha