۹ طرح عمرانی ‌،خدماتی و عشایری در شهرستان مرزی اشنویه افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- ۹ طرح عمرانی،خدماتی و عشایری با بیش‌از ۱۰ میلیارد هزینه به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار، مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان شهرستانی بهره‌برداری رسید و کلنگ احداث پل عشایری رودخانه گلاز بر زمین زده شد.

فرماندار اشنویه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل افتتاح کانال سنگی روستاهای "سنگان"،"دهگرجی"،"صوفیان"،"پوش‌آباد"،"بیمضرته"،"باب‌خالدآباد"،"دواب"،"چهاربت "و "قلاتیان"  است که با بیش از پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: طرح‌های عمرانی امور عشایر نیز شامل بهسازی ۲۰ کیلومتر محور اصلی زردکوه،بهسازی ۱۳کیلومتر ییلاقات کیله‌شین، احداث آبشخور دامی و طرح انتقال آب شرب ییلاق "ناومیرگان" نیز افتتاح شد و کلنگ احداث پل رودخانه چهل آسیاب(گلاز) با اعتبار چهار میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وی گفت: به مناسبت هفته دولت از سوی مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی۲ پنل خورشیدی به عشایر ناومیرگان اهدا شد.

وی ادامه داد: ۲۵ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار بیش از ۱۸۸ میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهرستان افتتاح می‌شود.

مام‌عزیزی اظهار داشت: چهار طرح شامل موزه، تولیدی زغال فشرده از ضایعات چوب، طرح‌های امور عشایر و بهسازی و آسفالت محور روستایی "پروانه" نیز با اعتبار ۱۵۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال  به مناسبت هفته دولت در این شهرستان آماده کلنگ‌زنی است.

وی افزود: برنامه‌های امسال در هفته دولت که  از روز سه‌شنبه آغاز شده است با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون ایجاد  ازدحام انجام می شود.

وی گفت: به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹  برنامه‌های امسال در هفته دولت با محدودیت برگزار می‌شود ولی از ظرفیت و توان فضای مجازی جهت اجرای بهتر این برنامه‌ها و آگاه‌سازی استفاده خواهد شد.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت شهید محمدعلی رجایی (رییس جمهوری) و شهید حجت ‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) ۲ دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha