ضرورت برگزاری دوره‌ آموزشی کاهش خشونت علیه زنان وکودکان در خوزستان

اهواز-ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با تاکیدبر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی کاهش خشونت علیه زنان و کودکان گفت: کودکان و زنان بیش از سایر قشرها در معرض آسیب ناشی از خشونت هستند لذا نیاز به حمایت بیشتری دارند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و با همکاری پایگاه بسیج خواهران، کارگاه هایی با موضوع فرزندپروری، ترک اعتیاد، کاهش طلاق و افزایش آگاهی پیش از ازدواج در مناطقی از شهرستان اهواز از جمله کوی علوی، کوی الصافی، منبع آب، حصیر آیاد، سپیدار و کوی پلیس برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی را ارتقای سطح دانش بانوان منطقه و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق عنوان کرد و گفت: دین اسلام خشونت را نهی کرده است لذا روحانیون و علمای دین باید با تبیین جایگاه زن در جامعه در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه از آموزش و پرورش انتظار می رود کارگاه های مهارت ارتباطی را برای کودکان و نوجوانان برگزار نماید گفت: اداره بهزیستی نیز باید کارگاه های آموزشی برای خانواده افراد معتاد به مواد مخدر و روان گردان برگزار کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان همچنین بر ضرورت شناسایی و جمع آوری زنان خیابانی و گرفتار در باندهای فساد ، فحشا و توانمندسازی آنان برای داشتن زندگی سالم تاکید کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند.

تاسیس مرکز مشاوره خانواده دادگستری خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان همچنین از تاسیس مرکز مشاوره خانواده دادگستری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز به زودی با همکاری اداره بهزیستی راه اندازی می شود.

امانت بهبهانی هدف از تاسیس این مرکز را کنترل و کاهش آمار طلاق عنوان کرد و گفت: در این راستا افراد دارای پروانه فعالیت از مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه به بهزیستی معرفی می شوند تا از ظرفیت آنان در مراکز عضو سامانه تصمیم استفاده شود.
سامانه تصمیم برای نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی، طلاق یکطرفه به درخواست زوج و یا زوجه از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی شده است.
وی همچنین در خصوص راه اندازی سامانه تصمیم در دیگر شهرستان های خوزستان گفت: بهزیستی ، شهرستان های مختلف را از لحاظ فنی و اجرایی ارزیابی می کند تا سامانه تصمیم در آنها نیز راه اندازی شود.
امانت بهبهانی گفت: در این راستا نشست های آموزشی برای روسای دادگستری شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha