مچ‌انداز گلستانی مقام سوم قهرمانی آسیا را کسب کرد

گرگان- ایرنا - مربی گلستانی تیم ملی مچ‌اندازی ایران گفت: مچ‌انداز گلستانی شرکت کننده در رقابت‌های آسیایی توانست به ۲ مقام سوم و کسب ۲ مدال برنز در بخش راست و چپ دست شود.

عزت‌ رجبلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احسان طاطاری که از گلستان در تیم ملی حضور داشت، در وزن ۸۵ کیلوگرم به مقام سوم این رقابت‌ها دست یابد.

وی که در این رقابتهای آسیایی شرکت داشت، یادآور شد: پیش از این ابراهیم ایری از قهرمانان مچ اندازی گلستان، از اعضای کاروان اعزامی به این رقابت‌ها بود که به سبب مشکلات شخصی از حضور در این مسابقات انصراف داد.

وی با اشاره به این که تیم ملی مچ‌اندازی ایران بعد از کشورهای قزاقستان و قرقیزستان در جایگاه سوم آسیا قرار گرفت؛ بیان داشت: مچ‌اندازان کشورمان در این رقابت‌ها چهار طلا، هفت نقره و ۲۰ مدال برنز کسب کردند.

مربی گلستانی تیم ملی مچ‌اندازی ایران گفت: در بخش بانوان و رقابت‌های دست چپ بزرگسالان "مریم مهران‌فرد" در وزن ۷۰ کیلوگرم، "سونیا امیرشقاقی" در وزن ۹۰ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند و در همین بخش "آرزو حسینی" به همراه "رویا مهبودی" به ترتیب در اوزان ۶۰ و ۹۰ کیلوگرم هر یک صاحب گردن‌آویز برنز شدند.

مچ‌انداز گلستانی مقام سوم قهرمانی آسیا را کسب کرد

رجبلو خاطرنشان کرد: مچ‌اندازان بانوی ایرانی در رقابت‌های دست راست "آرزو حسینی"، "مریم مهران‌فرد"، "ماهرخ‌سادات احمدپناه" و "سونیا امیرشقاقی" به ترتیب در اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ کیلوگرم هر یک برای تیم ملی ایران یک مدال برنز به دست آوردند.

وی یادآور شد: در دسته مَستر زنان، "مریم مهران‌فرد"، ماهرخ‌سادات احمدپناه"، "سونیا امیرشقاقی" و "رویا مهبودی" در مجموع چهار طلا، ۲ نقره و ۲ برنز را کسب کردند.

وی تصریح کرد: تیم ملی مردان مچ‌اندازی ایران در بخش دست چپ در وزن ۷۰ کیلوگرم توسط "سعید رحمانی" مدال نقره به دست آورد و در وزن ۸۵ کیلوگرم توسط "احسان طاطاری"، در وزن ۱۰۰ کیلوگرم توسط "وحید جعفری" و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم توسط "ابوالفضل عبدالمالکی" هر یک برای ایران یک مدال برنز به ارمغان آوردند.

مربی گلستانی تیم ملی مچ‌اندازی ایران گفت: "سعید رحمانی"، "بابک فرج‌الهی"، "احسان طاطاری" و "احمد خراسانی" در بخش راست دست نیز هر یک صاحب یک مدال برنز شدند.

رجبلو اضافه کرد: در مَستر مردان نیز "پرویز زارعی" صاحب ۲ مدال برنز در بخش دست چپ و دست راست شد.

رویا مهبودی یکی از مج‌اندازن ملی‌پوش شرکت کننده در رقابت‌های آسیایی
رویا مهبودی یکی از مج‌اندازن ملی‌پوش شرکت کننده در رقابت‌های آسیایی

وی ادامه داد: "بهار بدیعی" در وزن ۷۰ کیلوگرم زنان رده سنی نوجوانان در هر ۲ بخش چپ و راست دست ۲ مدال نقره کسب کرد و در رده سنی جوانان و نیز رده سنی امیدها در بخش راست دست صاحب مدال‌های برنز هر رده سنی شد.

وی تصریح کرد: "بابک فرج‌الهی" در وزن ۸۰ کیلوگرم رده سنی امیدها بخش راست دست با کسب عنوان سومی مدال برنز را به خود اختصاص داد.

احمد خراسانی و بابک فرج اللهی از آذربایجان شرقی، سعید رحمانی و ابوالفضل عبدالمالکی از کردستان، احسان طاطاری و وحید جعفری از گلستان و لرستان در بخش مردان و ماهرخ‌سادات احمدپناه و سونیا امیرشقاقی هر ۲ از تهران، آرزو حسینی و مریم مهران‌فر به ترتیب از خراسان‌های جنوبی و رضوی، رویا مهبودی از فارس و بهار بدیعی از سیستان و بلوچستان در بخش بانوان ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان بودند.

رقابتهای مچ‌اندازی قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان از ۲۹ مرداد آغاز و روز گذشته دوم شهریور ماه به پایان رسید و ورزشکاران ایرانی در ضیافت شام سفارت ایران در این کشور با حضور سفیر کشورمان حضور داشتند و بامداد امروز این کشور را به مقصد ایران ترک کردند.

مچ اندازی ورزشی با ۲ شرکت‌کننده و ۲ داور برگزار می‌شود، هر شرکت‌کننده دست خود را بر روی سطحی بنام (پد زیر آرنجی) قرار داده و آن را از آرنج خم کرده به صورتی که فقط آرنج بر روی سطح باشد و سپس کف دست را به دست حریف قلاب می‌کند. هدف، خواباندن دست حریف بر روی سطح است به ترتیبی که دست برنده بر روی دست بازنده سوار باشد.

در مچ اندازی از تکنیک هایی چون هوک ، تاپ رول و پرس استفاده می شود.

 ورزشکاران رشته مچ اندازی زیر نظر کمیته ای در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی فعالیت می کنند.

در استان گلستان افزون ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha