۳ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84448095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه شرق اصفهان  به مهاجرت معکوس منجر خواهد شد

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ایجاد سه فرمانداری جدید در شرق اصفهان به پیشرفت و توسعه این منطقه و مهاجرت معکوس در آن منجر خواهد شد.

حیدر قاسمی سه شنبه شب به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران  افزود: امروز بر اساس نظریه جدید برای کاهش مهاجرت و جلوگیری از حاشیه نشینی که به‌عنوان یکی از آسیب‌های مهاجرت محسوب می شود، باید به مبداء مهاجرت و نه به مقصد آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: توجه به مقصد مهاجرت موجب جذب و افزایش مهاجرت می‌شود اما توجه به مبداء، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل می‌کند و موجب مهاجرت معکوس خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه فراهم کردن رضایتمندی مردم، یکی از ضروری‌ترین وظایف دولتهاست اظهار داشت:توجه به تعادل و توازن منطقه ای و توجه به انتظارات مردم و در این راستا پایداری و حفظ و استقرار جمعیت در حوزه مباحث امنیتی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: پراکندگی جمعیت در شرایط کویری و گستردگی موجود در شرق اصفهان، احتمال خالی شدن تدریجی بیشتر روستاهای این مناطق را به‌دنبال داشت.

قاسمی با بیان اینکه سکونت در منطقه یک عامل و عنصر امنیت محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: شهرستان خور با ۱۷ هزار کیلومتر و با جمعیت پراکنده به‌عنوان شرقی‌ترین نقطه استان اصفهان هیچکدام از شرایط شهرستان‌های استان از نظر جمعیت و تعداد بخش و دهستان را نداشت، اما به‌واسطه گستردگی این استثنا را داشت که توسط قانون، شرایط شهرستان شدن آن تسهیل شود.

وی بیان کرد: تقویت مدیریت‌های محلی یکی از وظایف و رسالت دولت‌هاست و در صورت تقویت این مدیریت‌ها، ظرفیت‌ها بطور طبیعی بهتر شناخته می‌شود و در نتیجه شناخت ظرفیت‌ها، توجه بیشتری به آن منطقه خواهد شد.

قاسمی افزود: مشکلات، محدودیت‌ها و کمبودهای احتمالی منطقه با تقویت مدیریت محلی، بهتر شناسایی و رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: امکان توجه و رسیدگی به مناطق برای مدیریت در حوزه شهرستان بزرگ و کلان اصفهان، وجود ندارد و در صورتی که بار مدیریت اینگونه شهرها سبک شود توجه به مسائل درون شهرستان و آسیب‌ها و حاشیه نشینی و دیگر مسائل بیشتر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: برخی معتقدند که ایجاد فرمانداری در این مناطق موجب هدر رفت منابع و هزینه‌ها می شود اما این اقدام دولت به نوعی سرمایه گذاری در این منطقه محسوب می‌شود که موجب تقویت شرایط و وضعیت موجود خواهد شد  و پیامد آن توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و پایداری جمعیت شرق اصفهان است.

به گزارش ایرنا، با تصویب هیات دولت  کوهپایه، هرند ورزنه و جرقویه  در شرق استان اصفهان به شهرستان تبدیل شدند.

با احتساب شهرستان های جدید، استان اصفهان ۲۸ شهرستان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha