طرح ملی مسکن محرومان به طور ۱۰۰ درصد در مناطق روستایی همدان اجرا شد

همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت:سه هزار واحد مسکونی روستایی با زیربنای ۲۰۸ هزار متر مربع و اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سطح استان احداث و بهره برداری شده که با اجرای این طرح پروژه ملی مسکن محرومان به صورت کامل و ۱۰۰ درصد در مناطق روستایی این استان اجرا شده است.

«حسن ظفری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفت ماه گذشته پنج هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال در بخش بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان همدان هزینه شده است.

وی با اشاره به بهره بردای از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی محرومان در تیرماه امسال افزود: طرح احداث واحدهای مسکونی محرومان در قالب یک پروژه ملی و با هدف خانه دار کردن خانوارهای کم درآمد، آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و بدون مسکن اجرایی شده است. 

ظفری اظهار داشت: این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت اجرا می شود و در این چارچوب به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و همچنین ۳۵ میلیون تومان کمک های دولت براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن پرداخت می شود. 

به گفته وی، این طرح که قرار بود با ۲ هزار واحد مسکونی در استان همدان اجرایی شود با تلاش و پیگیری مدیران اجرایی استان به سه هزار واحد افزایش یافت. 

ظفری اظهار داشت: احداث این واحدهای مسکونی برای واگذاری به محرومان با بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و دولت انجام شده است. 

وی تصریح کرد: در استان همدان ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که ۱۹۹ هزار خانوار در آن زندگی می کنند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار داشت: در همین ارتباط عملیات بهسازی ۴۳ روستا با ۴۶۷ میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری در این استان اجرا شده است. 

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۸۴ مقرر شد سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور نوسازی و بهسازی شود که به واسطه تلاش ها از ابتدا سهمیه قابل ملاحظه‌ای به استان همدان اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: درهمین ارتباط بیش از ۱۴۸ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به این استان اختصاص یافته که ۱۲۲ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی  شده اند و ۱۱۰ هزار واحد مسکن روستایی نیز موفق به اخذ پایان کار شده اند. 

ظفری شاخص نوسازی و بهسازی مسکن در روستاهای کشور را ۴۸ درصد عنوان کرد و گفت: به واسطه این سهمیه و تلاش مضاعف دست اندرکاران این شاخص در استان همدان به ۶۷ درصد رسیده که باید بر اساس هدف گذاری افق ۱۴۰۴ به ۷۰ برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: سهمیه امسال استان پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است که این رقم بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال می شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha