۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2215
کد خبر: 84447546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون عشایر استان تهران آغاز شد

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبر: 84447546
واکسیناسیون عشایر استان تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد: واکسیناسیون این جامعه تولید کننده علیه ویروس کووید-19 در مناطق عشایری استان آغاز شد.

«فرشید ذبیحی» روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح واکسیناسیون عشایر استان تهران با همکاری فرمانداران و دانشگاه های علوم پزشکی در شهرستان های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون عشایر استان تهران در مناطق ییلاقی استان حضور دارند طرح واکسیناسیون در این مناطق آغاز شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران تاکید کرد: در این طرح قرار است به تمامی عشایر بالای ۱۸ سال واکسن تزریق شود و تیم های مرکز بهداشت با حضور در مناطق عشایر نشین مشغول واکسیناسیون هستند.

به گفته وی، با اقدامات مناسب بهداشتی در مناطق عشایری در این مدت هیچ یک از جمعیت عشایری استان تهران به کرونا مبتلا نشد.

واکسیناسیون عشایر استان تهران آغاز شد

ذبیحی یادآور شد: عشایر استان تهران تا نیمه شهریورماه در مناطق ییلاقی (سردسیر) حضور دارند و پس از آن کوچ پاییزه عشایر از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی استان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha