۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84447285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث خط لوله گاز روسیه به اروپا بزودی پایان می‌یابد

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تنها چند هفته دیگر عملیات احداث خط لوله «نرداستریم-۲»  (Nord Stream ۲) که گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند به پایان می رسد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار این خبر افزود: «دمیتری بیریچوسکی»  مدیر اداره همکاری اقتصادی وزارت امورخارجه روسیه از اتمام این پروژه طی هفته های آینده خبر داد.

بنابراین گزارش این مقام وزارت امورخارجه روسیه دراین باره گفت: این پروژه در حال کامل شدن است و تنها چند هفته دیگر زمان باقی مانده تا عملیات ساخت آن از لحاظ فیزیکی تکمیل شود.

اسپوتنیک گزارش داد: هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تایید کرده بود که تنها ۱۵کیلومتر از این خط لوله که قرار است گاز طبیعی روسیه را به آلمان و از طریق دریای بالتیک انتقال دهد، باقی مانده است .

مخالفت اکراین و دیگر دولت های اروپایی با  پروژه نرد استریم-۲

اسپوتنیک افزود:با تکمیل  خط لوله نرد استریم-۲  قرار است  سالانه ۱.۹ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی از روسیه مستقیما به آلمان صادر شود. این درحالی است که اوکراین و چندین کشور دیگر اروپایی با توجه به وابستگی بیش از حد این پروژه در زمینه انرژی با مسکو،  خواستار کنار گذاردن این  پروژه از سوی اتحادیه اروپا شده اند.

بنابراین گزارش، روسیه درقبال مخالفت آمریکا با این پروژه و اینکه برخی از شرکت های دخیل دراین پروژه از سوی طرف آمریکایی تحریم شده اند، خواستار آن شده تا این موضوع حالت سیاسی به خود نگیرد.

*۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha