۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84447265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه موشک‌های ضدتانک در تاجیکستان مستقر کرد

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84447265
روسیه موشک‌های ضدتانک در تاجیکستان مستقر کرد

مسکو- ایرنا- حوزه نظامی جنوب روسیه از استقرار موشک های ضدتانک کورنت روسی در پایگاه نظامی این کشور در تاجیکستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، حوزه نظامی جنوب روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تعدادی از موشک های ضدتانک از نوع کورنت به پایگاه نظامی روسیه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان تحویل شد.  

این مجموعه های موشکی به واحدهای توپخانه ای پایگاه ۲۰۱ در دوشنبه تحویل شده است.

موشک های کورنت می توانند تانک ها و نفربرهای زرهی و نیز بالگردها و پهپادها را در ارتفاع پایین هدف قرار دهد.

این مجموعه های موشکی با سامانه لیزری اهداف زمینی و هوایی را هدف گیری می کند و حداکثر برد آن ۵.۵ کیلومتر است.   

تاجیکستان با افغانستان مرز مشترک دارد و روسیه به این کشور آسیای مرکزی برای مقابله با حمله احتمالی تروریست ها از افغانستان به تاجیکستان کمک می کند و پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در دوشنبه نیز برای این منظور ازسوی مسکو تقویت شده است.  

دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه چندی پیش اعلام کرد که تسلیحات جدید از جمله صدها قبضه خمپاره انداز و راکت های دوش پرتاب ضدهوایی و موشک های ضدتانک به پایگاه نظامی ۲۰۱ تحویل شد.

در بیانیه این حوزه نظامی گفته شد که این تسلیحات در رزمایش مشترک روسیه، ازبکستان و تاجیکستان در مناطق مرزی این کشور با افغانستان بکار گرفته شده است.

 اولگ سیرومولوتف معاون وزیر خارجه روسیه، به تازگی گفت که این کشور دائما به تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان می پردازد به این صورت که در پایان ماه جولای چند فروند شکاری سوخو-۲۵ از پایگاه کانت در قرقیزستان به پایگاه ۲۰۱ منتقل شد.

وی افزود: اخیرا نیز ۱۷ دستگاه نفربرزرهی جدید از نوع ب. ام. پ-۲ام که در رزمایش اخیر سه جانبه در حارب میدان بکار گرفته شده بود به پایگاه ۲۰۱ در دوشنبه تحویل شد.

سیرومولوتف گفت: علاوه بر آن بطور شبانه روزی به رصد مرز تاجیکستان با افغانستان با هواپیماها و سیستم های رادیوالکترونیکی می پردازیم.

وی همچنین از کمک ۱.۱ میلیون دلاری روسیه به تاجیکستان برای احداث پاسگاه مرزی در منطقه مرزی ختلان در مرز با افغانستان خبر داد که توافقنامه آن قرار است در اینده نزدیک بین دو طرف امضا شود.  

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی وارد کابل شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha