آیت‌الله مکارم شیرازی درگذشت آیت‌الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت

قم-ایرنا- آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

به گزارش روز دوشنبه دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در این پیام آورده است: خبر رحلت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج آقا سید کمال فقیه ایمانی که از علمای برجسته اصفهان بود، موجب نهایت تاسف و تاثر گردید.

وی افزوده است: آن عالم فرزانه در امور فرهنگی بسیار کوشا بود و کتابخانه کم نظیری را در اصفهان احداث کرد که مورد استقبال جوانان و فرهیختگان قرار گرفته است.

این مرجع تقلید ادامه داده است: اینجانب رحلت این عالم برجسته را به حوزه علمیه اصفهان و همه علمای آن دیار و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، علو درجات برای او و صبر و اجر فراوان برای بستگان از خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای انقلابی و فعال در زمینه‌های فرهنگی، علمی و خیریه‌ روز جمعه  گذشته به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری های زمینه ای ریوی و کلیوی، بستری شد که در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت.

آن مرحوم ، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی (برابر با ۱۳۵۳ قمری) در خانواده ای روحانی در محله امامزاده اسماعیل اصفهان چشم به جهان گشود.

این عالم بزرگ در مدت تحصیل در حوزه از محضر استادان زیادی بهره برد و به مدرسه های گوناگون چون مدرسه حجتیه، فیضیه، دارالشفا و مدرسه خان رفت.

همچنین، در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد، مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت.

وی همچنین، از درس خارج آیات عظام امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره برد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha