۱۱۰۰ مبتلای کرونا در استان اردبیل تحت درمان تزریقی قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ فرد مبتلای به کرونا در مراکز درمانی این استان به صورت بستری موقت پذیرش شده و تحت مداوای تزریقی قرار گرفتند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به فزاینده بودن شیوع بیماری کووید.۱۹ در سراسر استان اردبیل گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان، بتوانیم پاسخگوی نیاز به بستری و مداوای مبتلایان کرونا باشیم.

وی همچنین از انتقال یکی از بخش‌های داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به مجموعه درمانگاه بیمارستان امام رضا (ع) برای پاسخگویی به حجم انبوه بیماران مبتلا به کرونا خبرداد و افزود: از هم استانی‌ها درخواست داریم که با توجه به محدودیت شدید در تامین نیروی پرستاری، اکسیژن و تخت، نهایت همکاری با خادمان بخش درمان و سلامت را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر نقش استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلای به کرونا بیان کرد: شهروندان از حضور در اماکنی که نیاز به خارج کردن ماسک دارد، خودداری کنند.

وی با اشاره به شدت بالای سرایت سویه دلتای ویروس کرونا اظهارکرد: این ویروس با کوچک‌ترین تماس بدون ماسک منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وضعیت بحرانی و قرمز شیوع موج پنجم بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته، ۱۳ از مبتلایان جان باخته و ۱۵۷ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان به ۸۷۴ نفر رسید.

همچنین بر اساس اعلام این مرجع، با فوت ۱۳ نفر دیگر از مبتلایان شمار جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۸۷ نفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha