تعداد بیماران بستری در چهارمحال و بختیاری همچنان افزایشی است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود توقف در افزایش تعداد بیماران سرپایی اما در بخش بستری همچنان روند افزایشی تعداد بیماران وجود دارد.

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:توقف روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی نیز بسیار شکننده است و هر زمان امکان افزایشی شدن آن وجود دارد.

وی با اشاره به بستری شدن ۲۹۱ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا در شبانه‌روز گذشته، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون آزمایش ۱۰۰ نفر مثبت قطعی اعلام شده است.

شیرانی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه کرونای مراکز درمانی استان بستری هستند، اظهار داشت: از این تعداد حال ۷۳ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از مثبت شدن آزمایش ۳۶۴ بیمار سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۶۶ هزار و ۵۸۳ نفر رسیده است.

شیرانی با بیان اینکه سه بیمار دیگر در استان طی شبانه‌روز گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند، تصریح کرد: با این حساب مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (یکم شهریور) ۱۸۴ هزار و ۸۶ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

طرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha