۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84446120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس کردستان سرعت گیرد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با بیان اینکه ایجاد باغ موزه دفاع مقدس باید چند سال پیش انجام می‌شد، گفت: اکنون که این طرح در استان آغاز شده است، باید اجرای آن سرعت بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار داشت: احداث باغ موزه دفاع مقدس استان با تاخیر ۳۰ ساله شروع شده است، لذا باید دستگاه‌های مرتبط اجرای آن را تسریع کنند.

وی با بیان اینکه همه باید متعهدانه برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس استان، رفتار کنیم، اضافه کرد: بنده احساس شرمندگی می‌کنم، چراکه در استانی مانند کردستان که مستقیم درگیر جنگ بوده باید سال‌ها پیش باغ موزه دفاع مقدس احداث می‌شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی در سال‌های اخیر برای احداث این پروژه در استان صورت گرفته است، افزود: پیشنهاد می‌کنم از قرارگاه خاتم‌الانبیا بخواهیم که برای اجرای طرح باغ موزه دفاع مقدس استان وارد عمل شود و این موضوع را با فرمانده سپاه، سردار سلامی مطرح می‌کنم.

مرادنیا به اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: به سرعت باید ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال برای آغاز پروژه و دیوارکشی آن تامین و پیمانکار نیز انتخاب شود، ضمن اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه برای احداث یادمان شهدا همه باید متعهد باشیم، از دستگاه‌های مختلف خواست این موضوع را وظیفه‌ای ملی و مذهبی بدانند و کاسب کارانه به این قضیه نگاه نکنند.

لزوم تامین ۲ میلیارد ریال از جانب شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای طراحی و نصب یادمان ایثار و مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس و اجرای آبرومندانه برنامه‌های هفته دفاع مقدس، از دیکر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان نیز به احداث باغ موزه دفاع مقدس در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه مراحل اولیه و طراحی خود را طی کرده و آماده اجرا است.

سردار ذبیح الله مالکی ادامه داد: پروژه شامل ۲ طرح دیوارکشی و ساختمان اصلی است که بودجه دیوارکشی آن تامین و عملیات آن آغاز شده است و ساختمان اصلی هم در مرحله انجام مناقصه است و پیمانکار آن انتخاب خواهد شد، ضمن اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی به بزرگداشت هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: امسال نیز به واسطه شیوع کرونا، برنامه رژه و نمایشگاه برگزار نمی‌شود اما در روز اول هفته دفاع مقدس، از ۶ هزار و ۷۶۵ نفر از رزمندگان و ایثارگران و جانبازان نیروهای نظامی استان، تجلیل خواهد شد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha