۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84444983
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

  ۷ گروه مشاغل پرخطر در اصفهان تا اطلاع بعدی اجازه فعالیت ندارند

اصفهان- ایرنا- رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: هفت گروه مشاغل پرخطر که موجب تجمع افراد و انتقال کرونا می‌شوند، تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل خواهند بود.

رسول جهانگیری، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مشاغل شامل رستوران ها و قهوه خانه‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، پاساژهای بزرگ سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن سازی، شهربازی و باغ وحش‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی می‌شوند.

وی بیان کرد: تالارها و سالن‌های ورزشی در زمان حاضر تعطیل هستند و خدمات رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مغازه‌های فست فود و پیتزافروشان بصورت بیرون بر مجاز است.

وی با بیان اینکه سایر مشاغل از امروز(یکشنبه)  فعالیت خود را ادامه خواهند داد، اظهار داشت: تمام اصناف، پاساژها و بازار بزرگ اصفهان، از امروز با اتمام محدودیت‌ها و تعطیلات سراسری کشور، اجازه فعالیت دارند.

به گفته وی، طبق دستورالعمل کشوری ستاد مقابله با کرونا، گروه شغلی یک از امروز بطور کامل فعالیت می‌کنند، اما برخی مشاغل گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ نیز با توجه به شرایط قرمز کرونایی محدودیت دارند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به همکاری خوب اصناف در رعایت محدودیت و تعطیلی پنج روزه سراسر کشور گفت: اصناف در تعطیلات اخیر با توجه به تعطیلات و محدودیت‌های سراسری، بخوبی با ستاد کرونا همراهی و همکاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی مشاغل گروه یک هم که ضرورت کمتری برای فعالیت داشتند در این مدت به اختیار خود برای کنترل و مقابله با گسترش ویروس کرونا تعطیل بودند.

جهانگیری در عین حال تاکید کرد: برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس، تنها اعمال محدودیت برای اصناف جوابگو نیست و نمی توان اصناف را تعطیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصناف به تنهایی ظرفیت تعطیلی مجدد را ندارند و در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به تعطیلی دوباره اصناف بگیرد، آنها نمی‌توانند برای تحقق این تصمیم با این ستاد همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، با افزایش شمار مبتلایان و فوتی های کرونای دلتا و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم کووید۱۹ در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد.

در حال حاضر استان اصفهان نیز دارای چهار شهرستان با وضعیت نارنجی و ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز است و شهرستانی با وضعیت سفید، زرد و آبی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha