۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84444386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود آب روستاهای مرزی خواف در خراسان رضوی رفع شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبر: 84444386
کمبود آب روستاهای مرزی خواف در خراسان رضوی رفع شد

گناباد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف در استان خراسان رضوی گفت: با تلاش دست اندرکاران ذیربط مشکل کمبود آب تعدادی از روستاهای این شهرستان مرزی رفع شد.

به گزارش روز یکشنبه امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، سید حسن رضائیان افزود: با انجام عملیات اصلاح شبکه و نوسازی انشعابات در روستای مهاباد بخش جلگه زوزن، هدررفت آب در این بخش به صفر رسید.
وی ادامه داد: با اصلاح چهار کیلومتر خطوط شبکه آبرسانی و نوسازی ۷۷ انشعاب در این روستا هدررفت ناشی از فرسودگی خطوط به طور کامل رفع شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: علاوه بر اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا سه حوضچه شیرآلات نیز احداث شد.
وی هزینه اصلاح این شبکه را پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد. 
رضائیان افزود: در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر و به منظور تامین آب شرب مشترکان نسبت به اصلاح ۵۵۰ متر خط انتقال آب در روستای برکای این شهرستان نیز اقدام شد.
وی با بیان اینکه با اصلاح خطوط انتقال و شبکه آبرسانی در این روستا از هدررفت ۵۰ درصدی آب شرب جلوگیری شد ادامه داد: فرسودگی و اتمام عمر مفید لوله ها از عمده دلایل اصلاح خطوط آبرسانی است که انجام این امر در اولویت کاری امور آب و فاضلاب می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: کاهش نزولات آسمانی و در پی آن خشکسالی سبب بروز شرایط سخت در زمینه آبرسانی شده که با همت مسوولان امور آب و فاضلاب و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) مشکلات روستاهای این شهرستان مرزی با اقداماتی نظیر اصلاح شبکه، خط انتقال و اجرای خطوط آبرسانی رفع شده است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۸۲ هزار و ۸۳۰ نفر جمعیت شهری و ۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر روستانشین در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

۸۳ روستا زیرپوشش امور آب و فاضلاب خواف هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha