مقاومت فلسطین: آماده دفاع از مسجدالاقصی در برابر هرگونه تجاوز هستیم

تهران – ایرنا- در سالروز آتش زدن مسجد الاقصی از جانب صهیونیست ها، گروههای مقاومت فلسطین تاکید کردند که مسجد الاقصی خط قرمز است و مقاومت آماده پاسخ به هرگونه تجاوز و جنایات اشغالگران علیه این مسجد، شهر  قدس و اهالی فلسطینی آن است.

به گزارش ایرنا، امروز پنجاه و دومین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها است و گروههای مقاومت، جریانهای ملی و مردمی و فعالان مدنی و مردم فلسطین با برگزاری مراسم مختلف بر تداوم آمادگی خود برای پاسداری از این مسجد و لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و مقابله با یهودی سازی شهر اشغالی قدس و جنایات رژیم صهیونیستی تاکید می کنند.

در 21 اوت 1969 میلادی «مایکل دینس روهن» یهودی تندرو بخش شرقی اولین قبله مسلمانان را آتش زد که بیش از یک سوم آن از جمله منبر تاریخی مسجد معروف به منبر صلاح الدین در آتش سوخت.

در سالروز این آتش سوزی، جنبش حماس امروز در بیانیه ای تاکید کرد: مسجد الاقصی خط قرمز است و هرگونه حمله و تعدی به آن با مقاومت دلاورانه ملت فلسطین روبرو خواهد شد و آنها اجازه نخواهند داد که آتش یک بار دیگر به این مسجد برسد.

حماس در این بیانیه افزود: نبرد "شمشیر قدس" با رژیم صهیونیستی همچنان در جریان است و مقاومت آماده پاسخ به جنایات اشغالگران علیه مسجد مبارک الاقصی است.

این جنبش با اشاره به نقشه صهیونیست ها برای یهود سازی شهر اشغالی قدس و تغییر نشانه ها و هویت اسلامی این شهر و یورش روزانه شهرک نشینان به مسجد الاقصی تاکید کرد: مقاومت فلسطین برای دفاع و پاسخ به تجاوزگری و تعدی اشغالگران به مسجد الاقصی و اهالی قدس آماده است.

این بیانیه با اشاره به پیروزی اخیر فلسطینی ها در نبرد شمشیر قدس که برای یاری و حمایت از مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس انجام شد، تاکید کرد: ملت فلسطین در نوار غزه برای یاری رساندن به مسجد الاقصی و قدس درسی به اشغالگران داد که هرگز فراموش نخواهند کرد.

جنبش حماس در این بیانیه که در رسانه های فلسطینی منتشر شد، از ملت فلسطین خواست تا به پاسداری از مسجد مبارک الاقصی و مقابله با همه نقشه های خباثت آمیز اشغالگران علیه این مسجد ادامه دهند.

این جنبش در بخش دیگری از بیانیه خود روند عادی سازی روابط با اشغالگران را قاطعانه محکوم کرد و آن را "خنجری در قلب مسئله فلسطین و خیانت به مسجد الاقصی، قدس و فلسطین دانست" و از ملت های اسلامی خواست تا با سرعت و قدرت صدای یاری رساندن به مسجد الاقصی را بلند کرده و خواهان پایان دادن به همه توافقنامه های امضا شده با اشغالگران جنایتکار شوند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود تاکید کرد: آتش ها همچنان به شکل ها و گونه های متعددی - از جمله یورش شهرک نشینان، گروهها و احزاب یهودی تندرو و افراطی با حمایت مستقیم کابینه تروریستی و ارتش اشغالگر صهیونیست- مسجد الاقصی را احاطه کرده است.

این جنبش در بیانیه خود تصریح کرد: همه تلاش ها برای تغییر دادن ماهیت اسلامی مسجد الاقصی و شهر مقدس قدس با نقشه های خباثت آمیز صهیونیستی و همدستی آمریکا و غرب و سکوت کامل برخی رژیم های عرب نخواهد توانست چیزی از حقیقت را تغییر دهد و قدس همچنان شهری اسلامی و عربی باقی خواهد ماند.

این بیانیه تاکید کرد: در کنار پایداری مقاومت و دلاوری آن، مهمترین دستاورد نبرد شمشیر قدس تبلور وحدت ملت فلسطین در همه جا برای یاری رساندن به قدس و اهالی آن و آمادگی نیروههای مقاومت در جهان اسلام برای شرکت در پاسداری از قدس و مسئولیت پذیری کامل برای دفاع از آن بود.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: دستاوردهای نبرد شمشیر قدس بیانگر آن است که مقاومت همچنان در کنار ملت خود در شهر قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 میلادی در همه عرصه ها حاضر خواهد بود.

در سالروز آتش زدن مسجد الاقصی، فلسطینی ها در داخل و خارج از فلسطین برنامه ها و مراسم مختلفی را تدارک دیده اند که از جمله آنها گردهمایی گسترده عصر امروز در اردوگاه «ملکه» در شرق محله الشجاعیه در نزدیک مرز نوار غزه با اراضی اشغالی است.

این گردهمایی بنا به فراخوان گروهها و نیروهای ملی و اسلامی فلسطین برگزار خواهد شد تا فلسطینی ها بار دیگر مخالفت خود را با سیاست یهودی سازی و کوچاندن فلسطینی ها اعلام و همه اقدامات و تجاوزگری اشغالگران صهیونیست را محکوم کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha