روند ابتلای افراد به ویروس دلتا کرونا در گلستان افزایشی است

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: در زمان حاضر هزار و ۸۹۹ نفر مبتلا به ویروس دلتا کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که این آمار نسبت به روز گذشته ۱۴ نفر بیشتر شده است.

عبدالرضا فاضل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رعایت نکردن برخی از شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فعالیت شماری از اصناف و مشاغل گروه‌های شغلی ۲، سه و  چهار  در این استان انتقاد کرد و افزود: از این تعداد ۲۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی منطقه بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حال ۹۳ بیمار بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است که برای ادامه حیات به دستگاه ونتیلاتور وصل‌ هستند که تعداد این افراد نسبت به ۲۴ ساعت قبل ۲ نفر افزایش دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: هیات‌های عزاداری باید همچنان شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و حداکثر برگزاری زمان ۲ ساعته مراسم را رعایت کنند.

فاضل اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا همچنان تا پنجم شهریور منع تردد جاده‌ای وجود خواهد شد و ادارات و بانک‌ها تا پایان وقت اداری شنبه ۳۰ مرداد ماه تعطیل خواهند بود.

وی در خصوص‌ انجام واکسیناسیون در این استان تصریح کرد: تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ مرداد ۴۲۶ هزار و ۶۶۶  در استان واکسن کرونا دریافت کردنده اند و این روند ادامه دارد.

روند ابتلای افراد به ویروس دلتا کرونا در گلستان افزایشی است

به گفته وی از این تعداد ۳۵۸ هزار و ۲۶۰ دُز مرحله اول و ۶۸ هزار و ۴۰۶ دُز مرحله دوم واکسن را دریافت کردند.

فاضل یادآور شد: ۵۵ هزار و ۴۸۵ دُز از واکسن‌های تزریق شده در استان، از نوع واکسن کووایران برکت بوده است.

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا بیست و ششم ماه مرداد در مجموع ۲۰ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۶۵ دز واکسن در ایران تزریق شد که ۱۵ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۶۴ دز اول و چهار میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۰۱ دز دوم بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha