۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84442214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری در روز عاشورا فعال است

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با عاشورای حسینی سه پایگاه انتقال خون استان برای دریافت خون‌های اهدایی مردم نوع‌دوست فعال است.

حسین هاشمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عزاداران حسینی می‌توانند در روز عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۴ برای اهدای خون خود به پایگاه انتقال خون شهرکرد و بروجن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهر بن نیز در این روز از ساعت هفت تا ۱۳ آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

هاشمی با اشاره اینکه پویش نذر خون همزمان با سراسر کشور که از روز تاسوعا در استان آغاز شده است و تا اربعین حسینی ادامه دارد، یادآور شد: پایگاه‌های انتقال خون استان در شهرهای بروجن، شهرکرد و فارسان در روز تاسوعای حسینی با استقبال مطلوب عزاداران و اهداکنندگان خون همراه شد که امید می‌رود با ادامه اجرای پویش خون، بخش عمده‌ای از کمبود ذخایر خونی استان جبران شود.

وی ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری را تا ۲۶ مرداد، چهار روز اعلام کرد و یادآور شد: در صورت بالا رفتن آمار مراجعات عمومی برای اهدای خون در روز عاشورا، پیش‌بینی می‌شود میزان ذخیره خون استان به حد استاندارد هفت روز نیز افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری همچنین به حضور تیم سیار این اداره کل در شهرستان لردگان نیز اشاره کرد و گفت: این تیم سیار هفته گذشته به دلیل کاهش ذخایر خونی در ۲ مرحله در این شهرستان حضور یافت که با استقبال خوب مردم نوع‌دوست لردگانی مواجه شد.

وی در ادامه افزود: طرح ایجاد پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان لردگان در حال پیگیری است و به زودی در این شهرستان نیز مرکز خونگیری از اهداکنندگان فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، داوطلبان اهدای خون که برای نخستین بار به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، لازم است کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha