وزش باد همراه با گرد و خاک در شرق کشور/ آب‌های جنوب مواج و متلاطم است

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد و برای تهران اسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان هواشناسی، «کبری رفیعی» افزود: امروز در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، شمال تهران، البرز و سمنان و همچنین در مناطق جنوبی کشور از جمله استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، شرق بوشهر و جزایر شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب عمان به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

وی گفت:  روز پنجشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شرق بوشهر و جزایر خلیج فارس بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت.

رفیعی ادامه‌داد: روز جمعه ارتفاعات مازندران و شمال آذربایجان‌غربی و شنبه در شمال آذربایجان‌شرقی و غربی و ارتفاعات مازندران، گلستان و ارتفاعات زاگرس در شمال هرمزگان، غرب فارس و کهلگیویه و بویراحمد رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی بیان‌داشت: تا روز جمعه پدیده غالب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، باد شدید و خیزش گرد و خاک است، همچنین در سه روز آینده آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود، بیشینه دما در تهران امروز به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید و کمینه دما نیز ۲۵ درجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز خنک‌ترین مرکز استان اردبیل با دمای حداقل ۱۰ درجه و گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۶ درجه بالای صفر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha