۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84439725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی در ایرانشهر رها سازی شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبر: 84439725
۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی در ایرانشهر رها سازی شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرها و منابع آبی ایرانشهر و بمپور رها سازی شد.

عزیز صمیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد بچه ماهی از نوع آمور و فیتوفاگ بوده که در منابع آبی و استخرهای شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه لارو ماهی به مدت سه ماه در ایرانشهر پرورش یافته تا به بچه ماهی تبدیل شده است افزود: وزن ماهیان پرورشی پنج تا ۱۰ گرم است که بین استخرها و منابع آبی این شهرستان ها توزیع شد. 

رییس اداره شیلات ایرانشهر ادامه داد: هم‌اینک ٨٠ استخر و پنج منابع آبی در شهرستان های ایرانشهر و بمپور فعال است که سالیانه ۶٠ تن ماهی از استخرها و ٧٠ تن از منابع آبی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی اظهارداشت: طول دوره پرورش ماهی در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور ٩ تا ١٠ ماه است و بیش از ١٠٠ نفر در کار پرورش ماهی اشتغال دارند. 

صمیمی استفاده مناسب از منابع آب، کاهش مصرف کود شیمیایی، افزایش سرانه مصرف ماهی و کمک به اشتغالزایی در منطقه را از مهمترین مزایای استفاده از استخرهای چند منظوره کشاورزی دانست.

وی صریح کرد: هم‌اینک۹۰ درصد استخرهای پرورش ماهیان این شهرستان ها دو منظوره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha