۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84439704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵درصد خاطرات آزادگان چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت:تاکنون ۸۵ درصد خاطرات آزادگان استان در قالب اسناد تاریخ شفاهی جمع‌آوری و تدوین شده است.

فریبرز نجفی روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد آزادگان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس استان ۵۰۸ آزاده است که در بنیاد شهید استان برای آنان پرونده تشکیل داده است.

به گفته وی، از این تعداد آزاده ۶ نفر در زمان اسارت و مابقی بعد از آزاد شدن و گذراندن دوران اسارت، به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سن اسارت آزادگان استان ۱۰ سال و بیش از سه هزارو ۶۲۲ روز است، گفت: کمترین روز اسارات آزادگان استان نیز ۶ ماه است.

نجفی افزود: ۹۰ درصد آزادگان استان بعد از گذراندن دوران اسارت ادامه تحصیل دادند و مدارک علمی بالا را کسب کردند و بیشتر آنها در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به فعالیت شدند.

وی اظهار داشت: تعدادی از آزادگان استان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری و صنعت مشغول به فعالیت شدند.

نجفی در خصوص واکسیناسیون جامعه هدف زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: در مرحله نخست گروه‌های پر خطر از جمله جانبازان ۷۰ درصد و والدین شهدا و کسانی که درصد شیمیایی بالا داشتند، در مرحله دوم جانبازان بالای ۵۰ درصد و مرحله سوم جانبازان ۲۵ درصد و همسران شهدا و جانبازانی که زیر ۲۵ درصد جانبازی داشتند و شیمیایی بودند واکسن کرونا دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون گروه نخست ۲ مرحله واکسن را دریافت کردند و  تا ۱۰ مردادماه بیش از یک‌هزار و ۱۱۵ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید استان واکسینه شدند.

وی از پیگیری برای واکسیناسیون همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد اشاره کرد و گفت: مجوز واکسیناسیون این گروه نیز دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین گروه از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس در ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ از مرز خسروی وارد میهن شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha