بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی به ۹۰۰ نفر در روز افزایش یافت

مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون شمار بستری‌شدگان جدید کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی به ۹۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی های ناشی از  کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی هستیم.
وی بیان کرد: هم اکنون سه هزار و ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۲ هزار و ۸۷۰ نفر از آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه خراسان رضوی به بیش از ۶۰۰ نفر رسید که ۸۰ درصد آنان در مشهد زیر درمان قرار دارند.
وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون ۹۵ درصد تخت های آی.سی.یو در استان خراسان رضوی اشغال است.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها راه برون رفت از بحران کنونی، قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق پرهیز از دورهمی و تجمعات، در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند. 

۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

در این مدت ۴۱ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha