نماینده مجلس: وزرای پیشنهادی امورخارجه و کشور ۲ گزینه توانمند هستند

ارومیه - ایرنا- نماینده مردم شاهین دژ و تکاب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی وزارتخانه های امور خارجه و کشور، ۲ گزینه توانمند به شمار می روند.

حسن همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسین امیر عبداللهیان از مدیران ارشد وزرات امور خارجه به شمار می رود و همچنین حدود پنج سال در مجلس بوده و مسلط است.

وی اظهار داشت: امیرعبداللهیان می تواند بالای ۹۵ درصد رای اعتماد مجلس را کسب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیر عبدالهیان نیرویی جهادی و توانمند است و ‌وجود این شاخص ها در فردی که در سمت وزیری قرار می گیرد، نقش بسزایی در عملکرد و موفقیت او خواهد داشت.

همتی اظهار داشت: احمد وحیدی، وزیر پبشنهادی وزارت کشور نیز بر تمامی حوزه های سیاسی، امنیتی و دانشگاهی مسلط است و به عبارتی مدیری توانمند به شمار می رود.

وی افزود: ایشان نیز می تواند بالای ۹۵ درصد رای اعتماد مجلس را کسب کند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب  در مجلس گفت: کابینه ارائه شده از سوی آیت الله رییسی به مجلس شورای اسلامی، کابینه خوب است.

به گزارش ایرنا، حسین امیر عبدالهیان ، دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی بوده و سابقه سفارت ایران در منامه بحرین را نیز درپرونده خود دارد اوهمچنین دبیرکل دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بوده است.

امیر عبدالهیان در سال ۱۳۴۳ در دامغان متولد شده است؛ او مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۷۰ در رشته روابط دیپلماتیک از دانشکده روابط بین الملل وزرات امور خارجه دریافت کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه تهران است که درسال ۱۳۷۵ اخذ شده است وهمچنین  مدرک دکترای خود را نیز از دانشگاه تهران در رشته روابط بین الملل دریافت کرده است.پ

او به زبان های عربی و انگلیسی مسلط است. 

وی همچنین مدرس دانشکده روابط بین الملل وزرات خارجه بوده و سابقه داوری رساله های دکترای دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران را دارد.

امیر عبدالهیان عضوهیات موسس مرکز مطالعات غرب آسیا ( اندیشکده روابط بین الملل ) نیز هست.

همچنین‌ سردار احمد وحیدی متولد سال ۱۳۳۷ شیراز و دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت راهبردی ورییس وعضوهیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است.

عضویت حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس کمیسیون سیاسی دفاعی وامنیتی مجمع تشخبص مصلحت نظام، از مسوولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دردوران دفاع مقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، عضوهیات نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی او به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha