نماینده پاکدشت: بیشتر وزرای پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند

تهران- ایرنا- نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری جلسات تخصصی نمایندگان مجلس با وزاری پیشنهادی از سوی رئیس جمهوری، این طور به نظر می‌رسد که اغلب این افراد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد می‌گیرند.

فرهاد بشیری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی و حضور این افراد در کمیسیون‌های تخصصی، نمایندگان مجلس با برنامه‌ها و دیدگاه‌های آنان آشنا شده و مسیر برای تحقق وعده‌های رئیس جمهوری در رفع مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شده است.

وی گفت: رئیس جمهوری تلاش کرده تا بر اساس شعارهای تبلیغاتی، افرادی را که اغلب از سوابق اجرایی و مدارک علمی بسیار خوبی برخوردارند به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا اهداف و برنامه‌ها خود در رفع مشکلات مردم را اجرایی کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی نمایندگان و کمیسیون‌های مختلف با وزرای پیشنهادی گفت: برگزاری این جلسات به نمایندگان مجلس در خصوص شناخت دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی کمک می‌کند تا فضای مناسبی در روز اخذ رأی اعتماد در صحن علنی مجلس ایجاد شود.

بشیری تصریح کرد : با برگزاری جلسات متعدد، مشخص شده که این افراد در مجموع ظرفیت ایجاد تحرک در وزارتخانه‌ها و حرکت رو به جلو را دارند و به نظر می‌رسد اکثر وزرای پیشنهادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند.

وی در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت علوم گفت: دکتر زلفی گل از سوابق علمی و اجرایی مناسبی برخوردار است و در جلسات تخصصی با وی، نمایندگان با ظرفیت‌ها و برنامه‌های وی برای اداره وزارت علوم آشنا شدند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون آموزشی، نمایندگان مجلس بر عدالت آموزشی، استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و استقلال دانشگاه‌ها تأکید کردند.

وی با تأکید بر همدلی تمامی ارکان جامعه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: در جلسات تخصصی با احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، بر تبیین ابعاد مختلف اقتصاد کشور تأکید شده تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مشکلات جامعه را برطرف کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همانطور که در طول هشت سال دفاع مقدس، همه جامعه به میدان آمده و هر بخش با قبول مسوولیتی، زمینه پیروزی ایران اسلامی را فراهم کردند، در جنگ اقتصادی نیز همه افراد و اقشار از رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و دولت باید به درستی وارد میدان شوند تا همانند جنگ نظامی، از این آزمون نیز سربلند بیرون آئیم.

وی از حضور رئیس جمهوری در بین مردم به عنوان حرکتی امید بخش در جامعه یاد کرد و افزود: این که مردم رئیس جمهوری منتخب خود را در مشکلات کنار خود احساس کنند، آینده روشنی را برای کشور رقم می‌زند و مردم از آینده کشور اطمینان خاطر پیدا می‌کنند.

بشیری افزود: عمده مشکلات اقتصادی کشور ما روانی است و در این حوزه کشور بیش از هر چیز دیگر به آرامش نیاز دارد که قطعا دولت می‌تواند با ایجاد این آرامش، اقتصاد کشور را در شرایط بهتری قرار دهد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی ۲۰ مرداد ماه امسال، فهرست وزیران پیشنهادی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha