۵۰۰ میلیون ریال جیره خشک غذایی بین هیئت‌های حسینی مراغه توزیع شد

مراغه- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه به اجرای طرح «شمیم حسینی» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ۵۰۰ میلیون ریال حواله جیره خشک غذایی بین ۳۰ هیئت حسینی و ۲۰ موسسه قرآنی و گروه جهادی توزیع شد. 

حجت‌الاسلام فریدون مطهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار اجرای این طرح از عواید موقوفاتی که محل هزینه‌کرد آن با نیت واقف سازگار می‌باشد، تامین شده است. 

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی از مساجد نیز به صورت محدود غذای گرم توزیع می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر آن در ۶۰ مسجد دارای موقوفه شهرستان نیز تا پایان ماه صفر، بسته معیشتی توزیع خواهد شد. 

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از ابتدای امسال از محل درآمد موقوفات، یکهزار بسته معیشتی در روزهایی چون نیمه شعبان، ماه مبارک رمضان و عید غدیرخم میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

«حجت‌الاسلام مطهری» پیش از این نیز با تاکید بر لزوم صیانت از موقوفات به عنوان بیت‌المال مردم به خبرنگار ایرنا گفته بود که حمایت از اقشار نیازمند و احیای موقوفه‌ها، رویکرد این اداره به عنوان رسالتی فرهنگی و اجتماعی است.

مراغه دارای ۶۹۴ موقوفه شامل ۲۳۷ موقوفه دارای رقبه، ۳۷۷ مسجد، ۸۰ حسینیه و یکهزار و ۹۶۸ رقبه است و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha