۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷
کد خبر: 84435756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی به حرمت محرم متوقف شود

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: در حالی که در ماه محرم و ایام سوگواری شهدای عاشورا قرار داریم اما هم اکنون جنگ و خونریزی در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارد و انسان‌های بیگناه قربانی سیاست‌های استکبار جهانی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: در این ایام ماه محرم در کشورهای منطقه از جمله یمن، سوریه و افغانستان که جزو ممالک اسلامی هستند، جنگ و خونریزی تداوم دارد و زنان و کودکان بیگناه قربانی می‌شوند.

وی اضافه کرد: طبق موازین دین اسلام در ماه‌های حرام از جمله ماه محرم هر گونه جنگ و خونریزی حرام است و این قتل و کشتار براداران مسلمان به دست یکدیگر باید متوقف شود.

 امام جمعه سنندج با اشاره به واقعه عاشورا نیز گفت: امام حسین (ع) که نوه مکرم پیامبر اسلام (ص) بود برای دفاع از دین اسلام و با هجرت خود نهضتی ماندگار را در جهان اسلام آغاز کرد و در این راه به درجه شهادت رسید.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه سنندج افزود: مردم اکنون با مشکل معیشتی روبرو هستند و برخی از اقلام از جمله حبوبات و لبنیات نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط گرانی علاوه بر بیکار شدن بسیاری از شهروندان به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از خانواده ها توان خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند و مسوولان باید فکری به حال معیشت مردم بکنند.

 امام جمعه سنندج با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار نیز گفت: خبرنگاری از جمله شغل‌های حساس و بسیار سخت است و خبرنگاران باید ضمن رعایت امانت‌داری با صبر و بردباری به بیان واقیعت‌های جامعه بپردازند.

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج  "محمود الله مرادی"دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بود که وی نیز در زمینه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و ابعاد این فریضه در دین اسلام پرداخت.

وی افزود: دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است و در این دهه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیش از ۳۳۰ برنامه را تدوین و در سطح شهرها و روستاهای استان برگزار می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: ادای نماز و رعایت تقوای الهی در سطح جامعه از تاکیدات دین اسلام است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha