صنایع کوچک و متوسط استان سمنان با ۴۴ میلیارد ریال حمایت می‌شوند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: امسال ۴۴ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال اعتبار برای حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان پیش‌بینی شد.

به گزارش ایرنا، حسن آل بویه روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: دولت برای تقویت صنایع کوچک و متوسط خودش را مکلف می‌داند که با حمایت از خوشه‌های صنعتی، پیمانکاران فنی، مدیریت های صادرات و استارتاپ ها، دوره‌های آموزشی، تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاه ها، حمایت از این واحدها را انجام می‌دهد.

آل بویه اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال کمک های مالی در این زمینه انجام شد که عمده آن بلاعوض بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: با توجه به شعار امسال، دولت این حمایت‌های مالی را افزایش داد و ۴۴ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط پیش‌بینی شد. 

وی تاکید کرد: واحدهای زیر ۵۰ نفر شاغل کوچک، واحدهای با ۵۰ تا ۱۰۰ نفر متوسط و با اشتغال ۱۰۰ نفر به بالا صنایع بزرگ هستند که در استان سمنان از یکهزار و ۱۵۹ واحد در نواحی و شهرک های صنعتی، ۹۰.۵ درصد کوچک، ۵.۵ درصد متوسط و چهار درصد را صنایع بزرگ شامل می‌شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۳ درصد اشتغال بخش صنعت استان سمنان را واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شامل می‌شوند که با ارزش افزوده بالا، اهمیت بالایی برای استان دارند و باید حمایت شوند.

آل بویه تصریح کرد: واحدهای بزرگ صنعتی با انجام پژوهش و جذب نیروی انسانی خود را تطبیق و تقویت می کنند اما صنایع کوچک در این زمینه ضعف دارند اما در مقابل در برابر تحریم و تکانه های اقتصادی مقاوم تر است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۹۰.۵ درصد صنایع استان را واحدهای صنعتی کوچک و ۵.۵ درصد را واحدهای متوسط تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha