ورزشکار مهابادی به اردوی تیم ملی پاورلیفتینگ دعوت شد

مهاباد- ایرنا- رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد گفت: "پیمان نژادی" ورزشکار اهل این شهرستان به اردوی آمادگی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی دعوت شد.

ایوب حسن زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "پیمان نژادی" با کسب حد نصاب‌های لازم و رکوردگیری های انجام شده برای حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی پاورلفتینگ برای جهت شرکت در مسابقات جهانی نروژ و همچنین مسابقات آسیایی هنگ کنگ دعوت شده است.

وی با بیان اینکه اردوی تیم ملی ۶ تا ۱۲ شهریور سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: این ورزشکار مهابادی جزء ۲۱ نفر دعوت شده به این اردو و همچنین تنها نماینده آذربایجان غربی است.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد اظهار داشت: طبق تقویم مسابقات، رقابت های جهانی پاورلیفتینگ ۱۷ تا ۲۲ آبان ماه در نروژ و مسابقات آسیایی نیز ۲۲ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی هنگ کنگ برگزار می‌شود.

حسن زاده اضافه کرد: پاورلفتینگ جزء رشته های بسیار سنگین است که حضور در مسابقات جهانی از افتخارات مهم یک ورزشکار محسوب خواهد شد.

پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha