۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷
کد خبر: 84434443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ واحد صنعتی راکد در استان اردبیل احیا می‌شود

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷
کد خبر: 84434443
۴۰ واحد صنعتی راکد در استان اردبیل احیا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۴۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی این استان تا پایان سال احیا می‌شود.

به گزارش ایرنا ، محمد اهلی روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از ۲ واحد تولیدی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزود: افزایش اشتغال و تحقق شعار تولید، پشتیبانی و موانع‌زدایی از حمایت و برنامه‌های این شرکت برای بازفعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل می‌باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی استان به چرخه تولید باز برگشته و امید است تا پایان سال بقیه واحدهای راکد فعال شوند.

اهلی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ واحد تولیدی راکد فعال شد، افزود: ۷۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال و ۲۵ درصد دیگر هم راکد و نیمه‌فعال است.

وی بازدید و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی را زمینه‌ساز آشنایی مدیران با مشکلات واحدهای تولیدی دانست و گفت: مشکلات بیشتر واحدهای تولیدی در زمینه تامین سرمایه در گردش، مشکلات بانکی ، بیمه‌ای و مالیاتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بیان کرد: تلاش می‌شود با حل موانع موجود و با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوطه،  واحدهای صنعتی راکد  احیا شده و به چرخه تولید بازگردند.

وی کاهش بروکراسی اداری را یکی از لازمه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با کاهش بروکراسی، روند سرمایه‌گذاری‌ها در استان تسهیل و افزایش یابد.

اهلی تامین امکانات اولیه و زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش بر این است تا با تکمیل زیرساخت‌ها ، جذب سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد و به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی از حمایت سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی خبرداد و اظهارکرد: شرکت شهرک‌های صنعتی مشوق‌های لازم را برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه حمایت از صنعتگر ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسعه اقتصادی را بدنبال خواهد داشت، افزود: حمایت از صنایع کوچک به تولید زودبازده منجر شده و راهگشای رشد صنعت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک کسب و کار برای رفع موانع تولید گفت: با بازدید میدانی کلینیک کسب و کار استان از چند شهرک صنعتی، مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی احصاء و عارضه‌یابی شده است.

اهلی ادامه داد: کلینیک کسب و کار استان در سال ۹۸ با هدف عارضه‌یابی و رفع موانع تولید واحدهای مشکل‌دار از سوی  شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده و در سال گذشته ۹۹ واحد تولیدی مستقر در ۴ شهرک صنعتی شماره یک اردبیل، شماره ۲ اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال از سوی اعضای کلینیک کسب و کار بازدید میدانی شد که این بازدیدها منتج به عارضه‌یابی و رفع مشکل واحدهای تولیدی شد.

خبرنگاران در این بازدید در جریان فعالیت شرکت آرتا سرام واحد صادراتی کاشی و سرامیک و شرکت آیدا گستر بسته‌بندی مرغ قرارگرفتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha