۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84433868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در همدان به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84433868
سرعت وزش باد در همدان به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی تغییرات آب و هوایی، سرعت وزش باد در بعدازظهر دیروز در شهر همدان، به صورت لحظه ای به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید.

«روح الله زاهدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده های و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده و قطره ای باران، وزش باد و غبار محلی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: برای امروز نیز بارش پراکنده باران در نقاط مختلف استان پیش بینی و از فردا این پدیده متوقف می شود.

زاهدی عنوان کرد: سرعت وزش باد در ساعت های بعدازظهر نیز افزایش می یابد و در برخی از نقاط به صورت لحظه ای به ۹۰ کیلومتر در ساعت نیز می رسد.

وی خاطرنشان کرد: گرمای هوا تا میانه هفته آینده ادامه دارد و پس از آن رفته رفته دمای هوای این استان خنک می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: روز گذشته از ایستگاه های هواشناسی، نهاوند، تویسرکان و گل‌تپه، بارش پراکنده باران گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: فامنین با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha