۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84433776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه از محیط زیست کردستان

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبر: 84433776
اخبار کوتاه از محیط زیست کردستان

سنندج- ایرنا- دستگیری ۶ متخلف شکار و صید در شهرستان سقز، دستگیری چهار صیاد متخلف در منابع آبی بیجار و دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با نمایندگان پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان از جمله اخبار کوتاه حوزه محیط زیست استان است.

به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از دستگیری شش متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت خبر داد و اظهار داشت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با گشت و کنترل  و پایش مستمر مناطق تحت مدیریت در۲ ماموریت جداگانه ۶ متخلف شکار و صید غیر مجاز را دستگیر کردند.

وی افزود: در یکی از مأموریت ها با هوشیاری و رصد مناسب محل گذار شکارچیان غیر مجاز، با اقدامی به موقع سه شکارچی قبل از اقدام به شکار دستگیر و سه قبضه اسلحه شکاری از آنان کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به پایش همیشگی منابع آبی شهرستان، یادآور شد: سه صیاد متخلف با هفت رشته تور ماهیگیری دستگیر شدند و حدود ۴۰ قطعه ماهی از این متخلفان کشف و توقیف شد.

شریفی اضافه کرد: پرونده این متخلفان توسط واحد حقوقی صورت جلسه شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

اخبار کوتاه از محیط زیست کردستان

دستگیر چهار صیاد متخلف در منابع آبی بیجار

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار از دستگیری و بازداشت چهار صیاد متخلف در این شهرستان که اقدام به صید ماهی می‌کردند، خبر داد  و گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با رصد، گشت و کنترل شبانه روزی در زیستگاه‌ها و مسیرهای آبی در ۲ مأموریت جداگانه چهار صیاد خاطی را در هنگام ارتکاب به صید غیرمجاز ماهی دستگیر کردند.

علی اصغر هدایت زاده اظهار داشت: از این افراد حدود۱۷۰ قطعه ماهی رودخانه، به همراه ادوات صید شامل ٥٠٠ متر تور ماهیگیری کشف و ضبط شد و پرونده برای آنها تشکیل و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار در مناطق حفاظت شده و دریاچه سدها مستقر بوده و در حال پایش مداوم منطقه هستند تا از هر گونه شکار حیات وحش و صید ماهی جلوگیری و در صورت مشاهده متخلفان طبق قانون نسبت به دستگیری آنان اقدام کنند.

هدایت زاده از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

همکاری و تعامل با نیروی انتظامی در حفظ محیط زیست تاثیرگذار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در دیدار با نمایندگان پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان بر مشارکت و تعامل ۲ ارگان برایحفاظت از سرمایه های ملی استان تاکید کرد و اظهار داشت: در حفاظت از محیط‌ زیست چه جلوگیری از آلودگی و چه جلوگیری از شکار و صید و از بین بردن منابع طبیعی همکاری و همراهی نیروی انتظامی در تمام مراحل حفاظت از الزامات است.

فریبا رضائی  ضمن تأکید بر تشدید همکاری ها با نیروی انتظامی افزود: محیط‌ بانان یگان حفاظت محیط‌ زیست استان با حمایت نیروهای انتظامی استان با شکارچیان و غارتگران محیط ‌زیست در استان به‌شدت برخورد کرده و خواهند کرد.

رییس اداره انتظام پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با تأکید بر اهمیت محیط زیست و مواهب طبیعی،لزوم صیانت از آن را یک وظیفه همگانی دانست و گفت با هم افزایی بیشتر می توان کارهای بزرگی برای حفظ محیط زیست انجام داد.

در این جلسه ارتباط بیسیمی با مرکزپیام و ارتباط با مرکز آزمایش پلیس و نحوه و زمان جوابگو بودن مرکزپیام و پایش تصویری محیط پیرامونی مورد تایید قرار گرفت و درخصوص ارزیابی عملکرد یگان حفاظت و ارسال آمار ماهیانه به پلیس پیشگیری نکاتی مطرح و بر ضرورت ارتباط به موقع و عدم قطع شدن ارتباط بیسیم در مواقع اضطراری تأکید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha