برداشت میگو در دشتیاری سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو «شهید صنعتی گواتر» نوار ساحلی جنوب این استان در شهرستان دشتیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا نصیری روز سه‌شنبه اظهارداشت: در سالجاری با اقدامات انجام شده و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش‌های دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت رفت.

وی گفت: امیدواریم در سال آتی با توجه به اقدامات زیربنایی شیلات در مجتمع گواتر و ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان باشیم.

معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان افزود: اقدامات مناسب بهره‌برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری‌های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان بویژه ادارات دامپزشکی چابهار و کنارک، همچنین مشاوره‌ها و کمک‌های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیربنایی شیلات و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی کرده است.

وی بیان کرد: برداشت میگو تا شهریور ادامه داشته و پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزارو ۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

نصیری گفت: امسال بیش از هزار هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی مانند نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید و مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما با این وجود در سالجاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.

وی افزود: آبزی پروری بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان در چهار شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال دارد که با فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می توان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha