نماینده مجلس: حضور وزرای باتجربه در کابینه مایه امیدآفرینی است

شیراز- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارتخانه‌ها در جلسات کمیسیون‌های تخصصی گفت: در میان وزیران پیشنهادی، افراد با تجربه، متخصص و دارای سوابق مناسب حضور دارند که حضور این افراد در کابینه باعث امیدآفرینی است.

دفتر نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی در مطلب ارسالی روز یکشنبه از قول محسن علیزاده افزود: کابینه معرفی شده دولت آقای رئیسی تلفیقی از جوانان گام دوم و افراد با تجربه است که حضور این افراد در کنار هم می تواند کابینه مطلوبی را برای دولت تشکیل دهد.
نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس با بیان اینکه نمایندگان روز شنبه ۲۳ مردادماه جاری در کمیسیون های تخصصی مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداختند، گفت: برخی از نمایندگان و فراکسیون ها رایزنی ها برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را از چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با اعلام غیر رسمی لیست وزیران پیشنهادی توسط رئیس جمهور آغاز کرده بودند.
علیزاده با بیان اینکه همزمان با برگزاری جلسات در کمیسیون های تخصصی برخی فراکسیون ها نیز به صورت جداگانه بررسی ها را آغاز کرده اند، افزود: روز شنبه نمایندگان صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را در کمیسیون های تخصصی دنبال کردند و این بررسی صلاحیت ها تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و جلسه رأی اعتماد به وزرا، هفته آینده برگزار خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کابینه معرفی شده توسط رئیس جمهور رئیسی نسبتا مطلوب است، ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که لیست کابینه معرفی شده آقای رئیسی کاملا مطلوب هم نیست.
علیزاده با اشاره به اینکه بعضی از وزرای پیشنهادی دولت بسیار ضعیف هستند، خاطرنشان کرد: احتمالاً تعدادی از وزرای پیشنهادی آقای رئیسی نتوانند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در انتخاب و معرفی چند گزینه پیشنهادی به مجلس باید تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور باید به منظور تشکیل دولت قوی در انتخاب حدود سه تا چهار وزیر پیشنهادی، تجدیدنظر کند.
نماینده سپیدان و بیضاء با بیان اینکه سه وزیر پیشنهادی (وزیران کشور، نفت و راه و شهرسازی) که بومی استان فارس هستند، از قوی ترین افراد پیشنهادی دولت به شمار می روند، ادامه داد: وزیران بومی فارس از اقبال خوبی در مجلس برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه سردار وحیدی گزینه پیشنهادی وزارت کشور جزو افرادی است که از مقبولیت بسیار بالایی در حاکمیت و میان نمایندگان برخوردار است، تصریح کرد: سردار وحیدی با سوابق درخشانی که در سالیان گذشته داشته است، با رأی بسیار خوبی بر کرسی وزارت کشور دولت جدید تکیه خواهد زد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه آقای رستم قاسمی از دیگر افراد بومی استان فارس است که به عنوان گزینه پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شده است، افزود: هرچند که آقای رستم قاسمی در گذشته در وزارت نفت فعالیت داشته است اما نباید فراموش کرد که آقای قاسمی به دلیل سابقه درخشانی که در قرار گاه خاتم الانبیاء داشته است می تواند اقدامات مؤثر و خوبی  در این حوزه رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه اوجی از دیگر چهره‌های بومی استان فارس به عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی شده است،گفت: با توجه به اینکه آقای اوجی به دلیل دارا بودن پست هایی مانند مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر نفت شناخت کافی از مجموعه وزارت نفت دارد، وی هم در زمره وزرای پیشنهادی است که از مقبولیت بسیار بالایی در میان نمایندگان برخوردار هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی افزود: کمیسیون های تخصصی هر سه وزیر پیشنهادی از استان فارس را به خوبی پذیرا بوده‌اند و به صورت جدی از این افراد حمایت می کنند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه بیستم مردادماه جاری در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی فهرست وزرای دولت سیزدهم را جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
 

نگاهی به کارنامه وزیران پیشنهادی اهل استان فارس
رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی متولد سال ۱۳۴۳ لامرد کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شرکت قطارهای شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیأت عامل بانک مرکزی، ریاست اوپک و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی از جمله سوابق وی است.
احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور نیز متولد سال ۱۳۳۷ شیراز و دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت راهبردی و رئیس و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است. عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عضو هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است.
همچنین جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت متولد سال ۱۳۴۵ شیراز و دانش آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت دهم، رئیس هیأت مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه‌های گازی، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، مدیرعامل گروه اقتصاد مفید، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا و مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید، عضو هیأت امنای دانشگاه صنعت نفت و عضو هیأت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی در حوزه نفت و گاز است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha