۸۰ تخت‌ بیمارستان فرخشهر شهرستان شهرکرد به بیماران کرونایی اختصاص دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۵۰ تخت بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر ۸۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص دارد که ظرفیت تمامی این تخت‌ها تکمیل شده است.

محمود فروزنده روز دوشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته خبرنگار، اظهار داشت: این نهاد اگر چه هشت درصد تخت‌های بیمارستانی استان را به خود اختصاص داده است اما در زمان شیوع کرونا ۱۶ درصد مجموع بیماران مبتلا در استان را پذیرش کرده است و علاوه‌بر آن با برپایی درمانگاه صحرایی در محوطه بیمارستان فرخشهر به بیماران سرپایی نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا تلاش شد با وجود کمبود نیروی متخصص و پرستار در بیمارستان اما با استفاده بهینه از نیروهای موجود خدمات‌رسانی به بیماران بدون مشکل انجام گیرد.

فروزنده، هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان در سال گذشته را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طی سال ۹۹نیز ۴۸۰ هزار بیمه شده استان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مورد مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان داشتند که از این تعداد ۴۰ هزار مورد خدمات بستری بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سالهای اخیر برشمرد و گفت: این طرح به طور جدی از سال گذشته در استان پیگیری شد و تا حد زیادی از بار مراجعات برای صدور و تمدید دفترچه کاسته است.

فروزنده با بیان اینکه مردم استان میزان رضایتمندی در خصوص خدمات ارائه شده بخش درمان تامین اجتماعی را اعلام می کنند، خاطر نشان کرد: اعتراضات و شکایاتی که در این خصوص به ثبت رسیده بسیار اندک و انگشت‌شمار است.

فروزنده، چالش جدی این نهاد را کمبود نیرو به ویژه نیروی متخصص دانست و گفت: اگر چه در خصوص تجهیزات و زیرساخت‌های لازم شرایط به نسبت مطلوبی داریم اما از نظر نیروی انسانی با کمبود مواجه هستیم.

وی در پایان با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی  مرکز شهرکرد در خصوص انعکاس اخبار بخش درمان استان، خاطر نشان کرد: اخبار این حوزه به صورت تخصصی و با تلاش قابل توجه خبرنگاران این رسانه پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با پنج مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان در بخش درمان مستقیم به جمعیتی حدود ۴۸۰ هزار نفر بیمه شده سازمان معادل نیمی از جمعیت استان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha